Pages

ၾကက္ငယ္ဥပမာ

ၾကက္ငယ္ဥပမာ
၁၁။ ပုဏၰား ဥပမာေသာ္ကား ၾကက္မ၌ ရွစ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆယ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဆယ့္ႏွစ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း ဥတို႔သည္ ရွိကုန္ရာ၏၊ ထို (ဥ) တို႔ကို ၾကက္မသည္ ေကာင္းစြာဝပ္အပ္ကုန္၏၊ ထက္ဝန္းက်င္မွ ေကာင္းစြာ အေငြ႕ေပးအပ္ကုန္၏၊ ထက္ဝန္းက်င္မွ ေကာင္းစြာ (ၾကက္နံ႔ကို) ထံုေစအပ္ကုန္၏၊ (ၾကက္ဥတို႔ အတြင္း၌ တည္ေသာ) ထိုၾကက္ငယ္အေပါင္းတို႔တြင္ ေျခသည္းဖ်ား ႏႈတ္သီးဖ်ားျဖင့္ ဥခြံကို ေရွးဦးစြာ ေဖာက္ခြဲ၍ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေပါက္ဖြားလာေသာ ၾကက္ငယ္ကိုအဘယ္သို႔ ဆိုအပ္သနည္း၊ အႀကီးဟူ၍ ဆိုအပ္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အငယ္ဟူ၍ ဆိုအပ္သေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ေဂါတမ အႀကီးဟူ၍ ဆိုအပ္ပါသည္၊ ထိုၾကက္ငယ္အေပါင္းတို႔တြင္ (ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍ ေရွးဦးစြာထြက္လာေသာ) ထို (ၾကက္ငယ္) သည္ အႀကီးျဖစ္ပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ပုဏၰား ဤအတူပင္ အဝိဇၨာ၌ ေရာက္ေသာ (အဝိဇၨာ)ဟူေသာ ဥ၌ ျဖစ္ေသာ (အဝိဇၨာဟူေသာဥခြံျဖင့္) ထက္ဝန္းက်င္ ေျမႇးယွက္အပ္ေသာ သတၱဝါအေပါင္းတြင္ အဝိဇၨာဟူေသာ ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍ (ငါ) တစ္ဦးတည္းသာလွ်င္ေလာက၌ အတုမဲ့လြန္ျမတ္ေသာ ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိျမင္ေသာ 'သမၼာသေမၺာဓိ'ဥာဏ္ကို ထိုးထြင္း၍ သိၿပီ၊ ပုဏၰား ထိုငါသည္ေလာကထက္ ႀကီး၏၊ ျမတ္၏။
ပုဏၰား ငါသည္ မတြန္႔တိုေသာ လုံ႔လကို အားထုတ္ၿပီးၿပီ၊ (ငါ့အား) ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းမရွိေသာ သတိ သည္ထင္ၿပီ၊ (ငါ၏) ကိုယ္သည္ ပူပန္ျခင္းမရွိ ၿငိမ္းေအးၿပီ၊ (ငါ၏) စိတ္သည္ တစ္ခုတည္းေသာ အာ႐ုံရွိသည္ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ တည္ၿပီ၊ ပုဏၰား ထိုငါသည္ ကာမဂုဏ္တို႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ အကုသိုလ္တရားတို႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' ႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္း 'ဝိစာရ' ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ (နီဝရဏ) ဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ'၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ရွိေသာပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။
ဝိတက္ ဝိစာရ ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္၌ စိတ္ကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္း'သမာဓိ' ကို ျဖစ္ပြားေစတတ္ေသာ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' မရွိေသာ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္း 'ဝိစာရ' မရွိေသာတည္ၾကည္ျခင္း 'သမာဓိ' ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ'၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန့္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။
ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ' ကိုလည္း မတပ္မက္ျခင္းေၾကာင့္ ေအာက္ေမ႕ျခင္း 'သတိ'၊ ဆင္ျခင္ျခင္း 'သမၸဇဥ္' ႏွင့္ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ ေနခဲ့ၿပီ၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ကိုလည္း ကိုယ္ျဖင့္ ခံစားခဲ့ၿပီ၊ အၾကင္တတိယစ်ာန္ေၾကာင့္ ထိုသူ႕ကို ''လ်စ္လ်ဴ႐ႈသူ သတိရွိသူ ခ်မ္းသာစြာေနေလ့ရွိသူ''ဟု အရိယာ (ပုဂၢိဳလ္) တို႔သည္ ေျပာၾကားကုန္၏၊ (ထိုငါသည္) ထိုတတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။
ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေရွးဦးကပင္လွ်င္ ဝမ္းသာျခင္း,ႏွလံုးမသာျခင္း တို႔၏ခ်ဳပ္ႏွင့္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ 'ဥေပကၡာ' ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာသတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္းရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။
၁၂။ ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္းကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထိုငါသည္ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘဝကို ေအာက္ေမ့၍သိေသာ 'ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္၁' အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈ ၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။
ထိုငါသည္ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ျဖစ္ဖူးေသာ ဘဝကို ေအာက္ေမ့၏၊ ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း - တစ္ဘဝကိုလည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဘဝတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ သံုးဘဝတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ေလးဘဝတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ငါးဘဝတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆယ္ဘဝတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘဝႏွစ္ဆယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘဝသံုးဆယ္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ဘဝေလးဆယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘဝငါးဆယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘဝတစ္ရာကိုလည္းေကာင္း၊ ဘဝတစ္ေထာင္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘဝတစ္သိန္းကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ပ်က္ကပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ျဖစ္ကပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာပ်က္ကပ္ ျဖစ္ကပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း ဤမည္ေသာ ဘဝ၌ (ငါသည္) ဤသို႔ေသာ အမည္ ရွိခဲ့၏။ ဤသို႔ေသာ အႏြယ္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အဆင္း ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အစာ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ခံစားခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အသက္အပိုင္းအျခား ရွိခဲ့၏။ ထို (ငါ) သည္ ထိုဘဝမွ ေသခဲ့၍ ဤမည္ေသာ ဘဝ၌ ျဖစ္ျပန္၏၊ ထိုဘဝ၌လည္း ဤသို႔ေသာ အမည္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အႏြယ္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အဆင္း ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အစာ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ခံစားခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာအသက္အပိုင္းအျခား ရွိခဲ့၏။ ထို (ငါ) သည္ ထိုဘဝမွ ေသခဲ့၍ ဤဘဝ၌ ျဖစ္ျပန္၏ဟု ဤသို႔ အျခင္းအရာႏွင့္တကြ ၫႊန္ျပဖြယ္ (အမည္အႏြယ္) ႏွင့္တကြ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘဝကိုေအာက္ေမ့ခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ငါသည္ ညဥ့္ဦး 'ပဌမ' ယာမ္၌ ဤပဌမျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊ မေမ့မေလ်ာ့ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ 'အဝိဇၨာ'ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အဝိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ'ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) အမိုက္ေမွာင္ ေပ်ာက္၍အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ (အဝိဇၨာ ဥခြံမွ) ငါ၏ပဌမေဖာက္ခြဲ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္၏။
၁၃။ ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္းကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထို ငါသည္ သတၱဝါတို႔၏ ေသျခင္း ျဖစ္ေပၚျခင္းကို သိေသာ'စုတူပပါတဉာဏ္'၂ အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။
ထိုငါသည္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ 'ဒိဗၺစကၡဳ' ဉာဏ္ျဖင့္ ေသဆဲသတၱဝါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲသတၱဝါ၊ ယုတ္ေသာ သတၱဝါ၊ ျမတ္ေသာ သတၱဝါ၊ အဆင္းလွေသာ သတၱဝါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၱဝါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱဝါ၊ မေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကို ျမင္၏၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေသာ သတၱဝါတို႔ကို သိ၏၊ ''အခ်င္းတို႔ ဤသတၱဝါတို႔သည္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ဝစီဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာမေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ အရိယာတို႔ကို စြပ္စြဲကုန္၏၊ မွားေသာအယူရွိကုန္၏၊ မွားေသာ အယူျဖင့္ ျပဳေသာ ကံ ရွိကုန္၏၊ ထိုသတၱဝါတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ လားရာ ဖ႐ိုဖရဲက်ေရာက္ရာ ငရဲ၌ ျဖစ္ေပၚ ကုန္၏၊ အခ်င္းတို႔ ဤသတၱဝါတို႔သည္ကား ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ဝစီသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ အရိယာတို႔ကို စြပ္စြဲျခင္းမွ ကင္းကုန္၏၊ မွန္ေသာ အယူရွိကုန္၏၊ မွန္ေသာအယူျဖင့္ ျပဳေသာကံ ရွိကုန္၏၊ ထိုသတၱဝါတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီး သည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာ လားရာ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္ 'သုဂတိ' ၌ျဖစ္ေပၚကုန္၏''ဟု သိ၏။
ဤသို႔လွ်င္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ'ဒိဗၺစကၡဳ' ဉာဏ္ျဖင့္ ေသဆဲသတၱဝါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲသတၱဝါ၊ ယုတ္ေသာ သတၱဝါ၊ ျမတ္ေသာသတၱဝါ၊ အဆင္းလွေသာ သတၱဝါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၱဝါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱဝါ၊ မေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကို ျမင္၏၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔ကို သိ၏။
ပုဏၰား ငါသည္ သန္းေခါင္ 'မဇၩိမ' ယာမ္၌ ဤဒုတိယျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊ မေမ့မေလ်ာ့ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ 'အဝိဇၨာ'ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အဝိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ'ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) အမိုက္ေမွာင္ ေပ်ာက္၍အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံအတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ (အဝိဇၨာ ဥခြံမွ) ငါ၏ဒုတိယ ေဖာက္ခြဲ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။
၁၄။ ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္း ကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထိုငါသည္ အာသေဝါတရားတို႔ကို ကုန္ေစေသာ'အာသဝကၡယ' ဉာဏ္အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။
ထိုငါသည္ ဤကား ဆင္းရဲ 'ဒုကၡ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲျဖစ္ေပၚျခင္း၏အေၾကာင္း 'ဒုကၡသမုဒယ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) 'ဒုကၡနိေရာဓ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္ 'ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤသည္တို႔ကား ယိုစီးျခင္း 'အာသဝ'တို႔ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ယိုစီးျခင္း 'အာသဝ' တို႔ ျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္း'အာသဝသမုဒယ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ယိုစီးျခင္း 'အာသဝ' တို႔ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) 'အာသဝနိေရာဓ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကားယိုစီးျခင္း 'အာသဝ' တို႔ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္သို႔) ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ 'အာသဝနိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ။ ဤသို႔ သိေသာ္ ဤသို႔ ျမင္ေသာ္ ထိုငါ (ဘုရား)၏ စိတ္သည့္ကာမာသဝမွလည္း လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ ဘဝါသဝမွလည္း လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ အဝိဇၨာသဝမွလည္းလြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ လြတ္ေျမာက္ၿပီးလတ္ေသာ္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေလၿပီဟု အသိဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚ၏၊ ပဋိသေႏၶေနမႈကုန္ၿပီ၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ (မဂ္) ကိစၥကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ဤမဂ္ကိစၥအလို႔ငွါတစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီဟု သိခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ငါသည္ မိုးေသာက္ 'ပစၧိမ' ယာမ္၌ ဤတတိယျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊ မေမ့မေလ်ာ့ ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ 'အဝိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အဝိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္'ဝိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။
ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ (အဝိဇၨာ ဥခြံမွ) ငါ၏တတိယ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္၏။
၁၅။ ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္ ေဝရၪၨပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား-
''အသွ်င္ေဂါတမသည္ အႀကီး ျဖစ္ပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အျမတ္ ျဖစ္ပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္ သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ ဥပမာေသာ္ကား ေမွာက္ထားသည္ကိုလွန္ဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဖံုးလႊမ္းထားသည္ကို ဖြင့္လွစ္ဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိလည္ေသာသူအား လမ္းမွန္ကို ေျပာၾကားဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ သူတို႔သည္အဆင္းတို႔ကို ျမင္ၾကလိမ့္မည္ဟု အမိုက္ေမွာင္၌ ဆီမီးတန္ေဆာင္ကို ေဆာင္ျပဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္းအသွ်င္ေဂါတမ ဤအတူသာလွ်င္ အသွ်င္ေဂါတမသည္ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ တရားေတာ္ကိုျပေတာ္မူပါေပ၏။ အသွ်င္ေဂါတမ ထိုအကြၽႏု္ပ္သည္ အသွ်င္ေဂါတမကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ဆည္းကပ္ပါ၏၊ တရားေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ သံဃာေတာ္ကို လည္းကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ယေန႔မွစ၍ အသက္ ထက္ဆံုးကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ ရဟန္း သံဃာႏွင့္ အတူေဝရၪၨာၿမဳိ႕၌ ဝါဆိုျခင္းကိုလည္း လက္ခံေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနျခင္းျဖင့္ (ဝါကပ္ရန္) လက္ခံေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ေဝရၪၨ ပုဏၰားသည္ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ခံေတာ္မူျခင္းကို သိ၍ ေနရာမွ ထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍အ႐ိုအေသျပဳၿပီးလွ်င္ ဖဲခြါသြားေလ၏။
------
၁။ ပုေဗၺ = ေရွး၌ + နိဝါသ = ေနဖူးေသာဘဝ ျဖစ္ဖူးေသာဘဝကို + အႏုႆတိ = ေအာက္ေမ့၍ + Óဏ = သိေသာဉာဏ္
၂။ စုတိ = ေသျခင္း + ဥပပါတ = ျဖစ္ေပၚျခင္း ပဋိသေႏၶ။
Ã
ေဝရၪၨာၿမဳိ႕၌ ဒုဗ႓ိကၡေဘး ဆိုက္ေရာက္ျခင္း
၁၆။ ထိုစဥ္အခါ ေဝရၪၨာၿမဳိ႕သည္ အစာေခါင္းပါး၏၊ အသက္ေမြးရန္ ခဲယဥ္း၏၊ ေဖြးေဖြးျဖဴေသာအ႐ိုးရွိ၏၊၁ စာေရးတံ လက္မွတ္ျဖင့္ အသက္ေမြးရ၏၊ သပိတ္လက္စြဲ၍ ဆြမ္းခံျခင္းျဖင့္ မွ်တရန္မလြယ္ကူေခ်။
ထိုအခါ ဥတၱရာပထတိုင္းသား ျမင္းကုန္သည္တို႔သည္ ျမင္းငါးရာတို႔ႏွင့္အတူ ေဝရၪၨာၿမဳိ႕၌ မိုးခိုၾကကုန္၏၊ ထို (ျမင္းကုန္သည္) တို႔သည္ ျမင္းဝိုင္းတို႔၌ ရဟန္းတို႔အား တစ္စလယ္ တစ္စလယ္စီေသာ ရိကၡာ မုေယာဆန္ကို ဝတ္တည္ၾကကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔သည္ နံနက္အခ်ိန္၌ (သကၤန္းကို) ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူလ်က္ ေဝရၪၨာၿမဳိ႕သို႔ ဆြမ္းခံဝင္ၾကရာ ဆြမ္းမရၾကကုန္ေသာ္ ျမင္းဝိုင္းတို႔၌ ဆြမ္းအတြက္လွည့္လည္၍ တစ္စလယ္ တစ္စလယ္စီေသာ ရိကၡာမုေယာဆန္ကို အရံအတြင္းသို႔ ယူေဆာင္ခဲ့ၾကၿပီးလွ်င္ ဆံု၌ ေထာင္း၍ ေထာင္း၍ သံုးေဆာင္ၾကကုန္၏။
အသွ်င္အာနႏၵာသည္ကား တစ္စလယ္ေသာ ရိကၡာမုေယာဆန္ကို ေက်ာက္ျပင္ေပၚမွာ ႀကိတ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဆက္ကပ္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထို (မုေယာဆန္မႈန္႔) ကို သံုးေဆာင္ေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆံုသံကို ၾကားေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ သိလ်က္လည္း ေမးေတာ္မူကုန္၏၊ သိလ်က္လည္း ေမးေတာ္မမူကုန္၊ အခါကို သိ၍ ေမးေတာ္မူကုန္၏၊ အခါကို သိ၍ ေမးေတာ္မမူကုန္၊ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ အက်ဳိးႏွင့္စပ္သည္ကို ေမးေတာ္မူကုန္၏၊ အက်ဳိးႏွင့္မစပ္သည္ကို ေမးေတာ္မမူကုန္၊ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ အက်ဳိးႏွင့္ မစပ္သည္တို႔ကို မဂ္ျဖင့္ ပယ္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္ကုန္၏၊ ''တရားကိုေသာ္လည္း ေဟာကုန္အံ့၊ တပည့္တို႔အား သိကၡာပုဒ္ကိုေသာ္လည္း ပညတ္ကုန္အံ့''ဟူေသာအေၾကာင္း ႏွစ္မ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ ရဟန္းတို႔ကို ေမးေတာ္မူကုန္၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသွ်င္အာနႏၵာကို ''အာနႏၵာ ထိုဆံုသံသည္ အဘယ္ျပဳေသာ အသံနည္း''ဟု ေမးေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းအရာကိုေလွ်ာက္၏။
''အာနႏၵာ ေကာင္းစြ၊ ေကာင္းစြ၊ သူေတာ္သူျမတ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ သင္တို႔သည္ (အစာ ေခါင္းပါးျခင္း၊ လိုခ်င္ျခင္း၊ အလိုဆိုးသို႔လိုက္ျခင္းကို) ေအာင္ႏိုင္ၾကကုန္၏၊ ေနာင္လာ ေနာက္သားမ်ားသည္ကား သေလးသားႁပြမ္းဆြမ္းကိုပင္ အထင္ေသးၾကလိမ့္ဦးမည္''ဟု (မိန္႔ေေတာ္မူ၏)။
၁၇။ ထိုအခါ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကို ႐ိုေသစြာ ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား-
''အသွ်င္ဘုရား ယခုအခါ၌ ေဝရၪၨာၿမဳိ႕သည္ အစာေခါင္းပါး၏၊ အသက္ေမြးရန္ ခဲယဥ္း၏၊ ေဖြးေဖြးျဖဴေသာ အ႐ိုးရွိ၏၊ စာေရးတံ လက္မွတ္ျဖင့္ အသက္ေမြးရ၏၊ သပိတ္လက္စြဲ၍ ဆြမ္းခံျခင္းျဖင့္ မွ်တရန္ မလြယ္ကူေခ်။ အသွ်င္ဘုရား ဤေျမႀကီး၏ ေအာက္အျပင္သည္ ပ်ားေကာင္ ပ်ားဥမရွိေသာ ပ်ားရည္ကဲ့သို႔ ခ်ဳိၿမိန္ေကာင္းျမတ္၍ သာယာဖြယ္ရွိပါသည္၊ အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါ၏၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ ေျမႀကီးကို လွန္လိုပါသည္၊ ရဟန္းမ်ားသည္ ေအာက္အျပင္ရွိ ေျမဆီ ေျမလႊာ ေျမၾသဇာကို သံုးေဆာင္ၾကရပါလိမ့္မည္''ဟု ေလွ်ာက္၏။
ေမာဂၢလာန္ ေျမႀကီးကို မွီေနကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔ကို အဘယ္သို႔ျပဳမည္နည္းဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ လက္တစ္ဖက္ကို ေျမႀကီးကဲ့သို႔ ဖန္ဆင္းပါမည္၊ ေျမႀကီးကို မွီေနကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔ကို ထို (ေျမႀကီးကဲ့သို႔ ဖန္ဆင္းထားေသာ လက္ေပၚ) ၌ ေျပာင္းေရႊ႕ထားပါမည္၊ လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ ေျမႀကီးကို ေမွာက္လွန္ပါမည္ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ေမာဂၢလာန္ မသင့္ေလ်ာ္ေပ၊ ေျမႀကီးကို လွန္ရန္ သင္ မႏွစ္သက္ (မလိုလား) လင့္၊ သတၱဝါတို႔သည္ အထင္အျမင္ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းျခင္းသို႔လည္း ေရာက္ကုန္ရာသည္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါသည္ အားလံုးေသာ ရဟန္းသံဃာကို ေျမာက္ကြၽန္းသို႔ ဆြမ္းခံႂကြပါေစဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ေမာဂၢလာန္ မသင့္ေလ်ာ္ေပ၊ အားလံုးေသာ ရဟန္းသံဃာ၏ ေျမာက္ကြၽန္းသို႔ ဆြမ္းခံသြားျခင္းကို သင္မႏွစ္သက္ (မလိုလား) လင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၁၈။ ထိုအခါ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္၍ တစ္ပါးတည္း ေနစဥ္ အသွ်င္သာရိပုၾတာအား-
''ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ အဘယ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ သာသနာေတာ္သည္ ၾကာျမင့္စြာမတည္ေလသနည္း၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ အဘယ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ သာသနာေတာ္သည္ၾကာျမင့္စြာ တည္ေလသနည္း''ဟု စိတ္အၾကံသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။
ထိုအခါ အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္၌ တစ္ပါးတည္း ေနရာမွ ထ၍ ျမတ္စြာဘုရား ထံသို႔ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ႐ိုေသစြာ ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား-
အသွ်င္ဘုရား ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္၍ တစ္ဦးတည္း ေနစဥ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာအဘယ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ သာသနာေတာ္သည္ ၾကာျမင့္စြာ မတည္ေလသနည္း၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ အဘယ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ သာသနာေတာ္သည္ ၾကာျမင့္စြာ တည္ေလသနည္းဟုအကြၽႏု္ပ္အား စိတ္အၾကံ ျဖစ္ေပၚပါသည္၊ အသွ်င္ဘုရား ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ အဘယ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ သာသနာေတာ္သည္ ၾကာျမင့္စြာ မတည္ပါသနည္း၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ အဘယ္ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ သာသနာေတာ္သည္ ၾကာျမင့္စြာ တည္ပါသနည္း''ဟု ေလွ်ာက္၏။
သာရိပုၾတာ ဝိပႆီျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ သိခီျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ ေဝႆဘူျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္သည္ ၾကာျမင့္စြာ မတည္ခဲ့ေခ်၊ သာရိပုၾတာ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ ေကာဏာဂုံျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ ကႆပျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္သည္ ၾကာျမင့္စြာ တည္ခဲ့၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၁၉။ အသွ်င္ဘုရား ဝိပႆီ ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ သိခီ ျမတ္စြာဘုရား၏ လည္းေကာင္း၊ ေဝႆဘူ ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္သည္ ၾကာျမင့္စြာ မတည္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း၊ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သာရိပုၾတာ ဝိပႆီ ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္းေကာင္း၊ သိခီ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လည္းေကာင္း၊ ေဝႆဘူ ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္းေကာင္း တပည့္တို႔အား တရားေတာ္ကို အက်ယ္ေဟာေတာ္မူရန္ ေၾကာင့္ၾကမစိုက္ၾကကုန္။ ထိုျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ သုတ္ ေဂယ် ဗ်ာက႐ုဏ္း ဂါထာ ဥဒါန္း ဣတိဝုတ္ဇာတ္ အဗ႓ဳတဓမၼ ေဝဒလႅတို႔သည္ အနည္းငယ္မွ်သာ ျဖစ္ကုန္၏၊ တပည့္တို႔အား သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မမူခဲ့ေခ်၊ (အာဏာ) ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မမူခဲ့ေခ်၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားတို႔ (ပရိနိဗၺာန္စံလြန္) ကြယ္ေပ်ာက္ေသာအခါ၌လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သို႔ အတုလိုက္၍သစၥာေလးပါး ကို သိကုန္ေသာ တပည့္တို႔ (ပရိနိဗၺာန္စံလြန္) ကြယ္ေပ်ာက္ေသာအခါ၌လည္းေကာင္း အထူးထူးေသာ အမည္ အႏြယ္ ဇာတ္ရွိကုန္ေသာ အမ်ဳိးတို႔မွ ရဟန္းျပဳကုန္ေသာ ေနာင္လာေနာက္သားတပည့္တို႔သည္ ထိုသာသနာေတာ္ကို လ်င္ျမန္စြာ ကြယ္ေပ်ာက္ေစကုန္၏၊ သာရိပုၾတာ ခ်ည္မွ်င္ျဖင့္မသီကံုးဘဲ ပ်ဥ္ျပား ေပၚ၌ တင္ထားေသာ ပန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ခ်ည္မွ်င္ျဖင့္ မသီကံုးျခင္းေၾကာင့္ေလသည္ ဖ႐ိုဖရဲ ၾကဲျဖန္႔ တိုက္ခတ္ မႈတ္လႊင့္ ဖ်က္ဆီးသကဲ့သို႔ ဤဥပမာ အတူသာလွ်င္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရား တို႔ (ပရိနိဗၺာန္စံလြန္) ကြယ္ေပ်ာက္ေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သို႔ အတုလိုက္၍ သစၥာ ေလးပါးကို သိကုန္ေသာ တပည့္တို႔ (ပရိနိဗၺာန္စံလြန္) ကြယ္ေပ်ာက္ေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း အထူး ထူးေသာ အမည္ အႏြယ္ ဇာတ္ ရွိကုန္ေသာ အမ်ဳိးတို႔မွရဟန္းျပဳကုန္ေသာ ေနာင္လာေနာက္သား တပည့္တို႔သည္ ထိုသာသနာေတာ္ကို လ်င္ျမန္စြာသာလွ်င္ ကြယ္ေပ်ာက္ေစကုန္၏။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ ထို (သံုးဆူေသာ) ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ တပည့္တို႔၏ စိတ္အၾကံကို (မိမိ၏) စိတ္ျဖင့္ သိေတာ္မူ၍ ဆံုးမဖို႔ရန္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ကုန္၏။
သာရိပုၾတာ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးသည္ကား ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရား တို႔ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ေဝႆဘူ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေတာအုပ္တစ္ခု၌့ (ရဟန္းတို႔၏) စိတ္ကို (မိမိ) စိတ္ျဖင့္ သိေတာ္မူ၍ ''ဤသို႔ ၾကံကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔ မၾကံကုန္လင့္၊ ဤသို႔ႏွလံုးသြင္းကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔ ႏွလံုးမသြင္းကုန္လင့္၊ ဤတရားကို ပယ္ကုန္ေလာ့၊ ဤတရားသို႔ ေရာက္၍ေနထိုင္ကုန္ေလာ့''ဟု ရဟန္းတစ္ေထာင္ကို သြန္သင္ေတာ္မူ၏၊ ဆံုးမေတာ္မူ၏၊ သာရိပုၾတာ ထိုအခါဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာသိေတာ္မူေသာ ေဝႆဘူ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ သြန္သင္ ဆံုးမလတ္ေသာ္ ထိုရဟန္းတစ္ေထာင္၏စိတ္တို႔သည္ (တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္) တစ္စံုတစ္ခုေသာ အာ႐ုံကို မစြဲလမ္းမူ၍ အာသေဝါတရားတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ကုန္၏၊ သာရိပုၾတာ ထို (ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေတာအုပ္ဟူေသာ စကား) ၌ ရာဂမကင္းသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ထိုေတာအုပ္သို႔ ဝင္ေသာ္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၾကက္သီးေမြးညႇင္းတို႔သည္ ထကုန္၏၊ ဤ (ၾကက္သီးေမြးညႇင္းထျခင္း) သည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ထိုေတာအုပ္၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အျဖစ္တည္း။
သာရိပုၾတာ ဤသည္လွ်င္ ဝိပႆီ ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ သိခီ ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ ေဝႆဘူ ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္ ၾကာျမင့္စြာ မတည္ျခင္း၏ အေၾကာင္းေပတည္း၊ ဤသည္လွ်င္ ၾကာျမင့္စြာ မတည္ျခင္း၏ အေထာက္အပံ့ေပတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၂ဝ။ အသွ်င္ဘုရား ကကုသန္ ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ ေကာဏာဂံု ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္ ၾကာျမင့္စြာ တည္ျခင္း၏အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း၊ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သာရိပုၾတာ ကကုသန္ ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္းေကာင္း၊ ေကာဏာဂံု ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္းေကာင္း၊ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္းေကာင္း တပည့္တို႔အား တရားေတာ္ကို အက်ယ္ေဟာေတာ္မူရန္ ေၾကာင့္ၾက စိုက္ေတာ္မူကုန္၏၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ သုတ္ ေဂယ် ဗ်ာက႐ုဏ္း ဂါထာ ဥဒါန္းဣတိဝုတ္ ဇာတ္ အဗ႓ဳတဓမၼ ေဝဒလႅတို႔သည္ မ်ားျပားကုန္၏၊ တပည့္တို႔အား သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူ၏၊ (အာဏာ) ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူ၏၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားတို႔ (ပရိနိဗၺာန္စံလြန္) ကြယ္ေပ်ာက္ေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သို႔ အတုလိုက္၍ သစၥာေလးပါးကို သိကုန္ေသာ တပည့္တို႔ (ပရိနိဗၺာန္စံလြန္) ကြယ္ေပ်ာက္ေသာအခါ၌လည္းေကာင္း အထူးထူးေသာ အမည္ အႏြယ္ ဇာတ္ ရွိကုန္ေသာ အမ်ဳိးတို႔ မွ ရဟန္းျပဳကုန္ေသာ ေနာင္လာ ေနာက္သားတပည့္ တို႔သည္ ထိုသာသနာေတာ္ကို ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး တည္ေစကုန္၏၊ သာရိပုၾတာခ်ည္မွ်င္ျဖင့္ သီကံုး၍ ပ်ဥ္ျပားေပၚ၌ တင္ထားေသာ ပန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ခ်ည္မွ်င္ျဖင့္ သီကံုး၍ထားျခင္းေၾကာင့္ ေလသည္ ဖ႐ိုဖရဲ မၾကဲျဖန္႔ မတိုက္ခတ္ မမႈတ္လႊင့္ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ သကဲ့သို႔၊ ဤဥပမာအတူသာလွ်င္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုန္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားတို႔ (ပရိနိဗၺာန္စံလြန္) ကြယ္ေပ်ာက္ေသာအခါ၌လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားတို႔သို႔ အတုလိုက္၍ သစၥာေလးပါးကို သိကုန္ေသာ တပည့္တို႔ (ပရိနိဗၺာန္စံလြန္) ကြယ္ ေပ်ာက္ေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း၊ အထူးထူးေသာ အမည္ အႏြယ္ ဇာတ္ရွိကုန္ေသာ အမ်ဳိးတို႔မွ ရဟန္းျပဳကုန္ေသာ ေနာင္လာေနာက္သား တပည့္တို႔သည္ ထိုသာသနာေတာ္ကိုၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလ ပတ္လံုး တည္ေစကုန္၏။ သာရိပုၾတာ ဤသည္ကားကကုသန္ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ ေကာဏာဂံု ျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း၊ ကႆပျမတ္စြာဘုရား၏လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္ ၾကာျမင့္စြာတည္ျခင္း၏ အေၾကာင္းေပတည္း၊ ဤသည္လွ်င္ ၾကာျမင့္စြာတည္ျခင္း၏ အေထာက္အပံ့ေပတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
------
၁။ ေသတ႒ိကာ ရွိသည့္အရ ျပန္သည္၊ ေသတ႗ိကာရွိလွ်င္ ေကာက္ပင္မ်ား ပိုးဖ်က္ခံရ၏ဟုျပန္။
Ã
 

No comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေရးေသားသူမ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္