Pages

ဝိနီတ ဝတၳဳ ျဖတ္ထုံးမ်ား(ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေမးျမန္းစိစစ္၍ ဆုံးျဖတ္အပ္ေသာဝတၱဳ)

၁။ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေမးျမန္းစိစစ္၍ ဆုံးျဖတ္အပ္ေသာဝတၱဳ။

ဝိနီတ ဝတၳဳ ျဖတ္ထုံးမ်ား
၆၇။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ေမ်ာက္မ၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ပညတ္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္၏၊ ငါသည္ ပါရာဇိက က်ေလသေလာဟု ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁)
တစ္ရံေရာအခါ ေဝသာလီၿမဳိ႕ေန ဝဇၨီတိုင္းသား ရဟန္းမ်ားစြာတို႔သည္ သိကၡာမခ်၊ အားနည္းမႈကိုထင္ရွားစြာ မျပဳကုန္မူ၍ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကိုပညတ္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္၏၊ ငါတို႔သည္ ပါရာဇိက က်ကုန္ေလသေလာဟု ထိုရဟန္းတို႔အား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ကုန္၏။ပ။ ရဟန္းတို႔ သင္တို႔သည္ ပါရာဇိက က်ကုန္ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ ငါ့အား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ဟု (ၾကံစည္၍) လူ႕အသြင္ျဖင့္ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ပညတ္ေတာ္မူၿပီး ျဖစ္၏၊ ငါသည္ ပါရာဇိက က်ေလသေလာဟု ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိကက်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ ငါ့အား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ဟု အဝတ္မဆီး အခ်ည္းႏွီး 'ကိုယ္တုံးလုံး' ျပဳ၍ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယ ကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၄)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ ငါ့အား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ဟု သမန္းျမက္သကၤန္းကို ဝတ္႐ုံ၍။ ေလွ်ာ္ေတသကၤန္းကို ဝတ္႐ုံ၍။ ပ်ဥ္ခ်ပ္သကၤန္းကို ဝတ္႐ုံ၍။ ဆံပင္ျဖင့္ ရက္ေသာ ကမၺလာကို ဝတ္႐ုံ၍။ သားၿမီးျဖင့္ ရက္ေသာ ကမၺလာကို ဝတ္႐ုံ၍။ ခင္ပုပ္ငွက္ေတာင္ျဖင့္ရက္ေသာ အဝတ္ကို ဝတ္႐ုံ၍။ သစ္နက္ေရကို ဝတ္႐ုံ၍ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယ ကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၅-၁၁)
တစ္ရံေရာအခါ ဆြမ္းခံရဟန္းတစ္ပါးသည္ အင္းပ်ဥ္ 'ခုံရွည္' ၌ အိပ္ေနေသာ သူငယ္မကိုျမင္၍တပ္ႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာရကား ေျခမကို အဂၤါဇာတ္ထဲသို႔ သြင္းေလရာ ထိုသူငယ္မသည္ ေသေလ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္၊ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁၂)
၆၈။ တစ္ရံေရာအခါ လုလင္ပ်ဳိ တစ္ေယာက္သည္ ဥပၸလဝဏ္ေထရီမ၌ တပ္စြဲေသာစိတ္ ျဖစ္ေန၏၊ ထိုလုလင္ပ်ဳိသည္ ဥပၸလဝဏ္ေထရီမ ဆြမ္းခံႂကြစဥ္ ေက်ာင္းငယ္သို႔ ဝင္၍ ပုန္းေအာင္းေန၏၊ ဥပၸလဝဏ္ေထရီမသည္ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းစားဇရပ္မွ ထြက္ခဲ့၍ ေျခေဆးၿပီးလွ်င္ ေက်ာင္းငယ္သို႔ ဝင္၍ ခုတင္ 'ေညာင္ေစာင္း' ငယ္၌ ထိုင္ေလ၏။ ထိုအခါ ထိုလုလင္ပ်ဳိ သည္ ဥပၸလဝဏ္ေထရီမကို ဖမ္းကိုင္၍ ဖ်က္ဆီးေလ၏၊ ဥပၸလဝဏ္ေထရီမသည္ ရဟန္းမိန္းမတို႔အား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ေလ၏၊ ရဟန္း မိန္းမတို႔သည္ ရဟန္းေယာက်္ားတို႔အား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ကုန္၏၊ ရဟန္းေယာက်္ားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔မသာယာေသာ ရဟန္းမိန္းမအား အာပတ္ မသင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁၃)
၆၉။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးအား ဣတၳိလိင္ 'မိန္းမအသြင္သဏၭာန္' ထင္ရွားျဖစ္ေပၚ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ ရဟန္းမိန္းမတို႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ရန္ ထို (ေယာက်္ားလက္ထက္ ယူေသာ) ဥပဇၩာယ္ထို (ေယာက်္ားလက္ထက္ ခံအပ္ေသာ) ပၪၥင္းအျဖစ္ ထို (ေယာက်္ားလက္ထက္ေရတြက္အပ္ေသာ) ႏွစ္ 'ဝါ' တို႔ကိုသာလွ်င္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏၊ ရဟန္း ေယာက်္ားတို႔၏ အၾကင္အာပတ္တို႔သည္ ရဟန္းမိန္းမတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ကုန္၏၊ ထိုအာပတ္တို႔ကို ရဟန္းမိန္းမတို႔၏အထံ၌ ကုစားျခင္းငွါ ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းေယာက်္ားတို႔၏ အၾကင္အာပတ္တို႔သည္ ရဟန္းမိန္းမတို႔ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ကုန္၊ ထိုအာပတ္တို႔ျဖင့္ အာပတ္ မသင့္ေပဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁၄)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းမိန္းမ တစ္ေယာက္အား ပုလႅိင္ 'ေယာက်္ားအသြင္သဏၭန္' ထင္ရွားျဖစ္ေပၚ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ ရဟန္းေယာက်္ားတို႔ႏွင့္ေပါင္းသင္းေနထိုင္ရန္ ထို (မိန္းမလက္ထက္ယူေသာ) ဥပဇၩာယ္ ထို (မိန္းမလက္ထက္ ခံအပ္ေသာ) ပၪၥင္းအျဖစ္ ထို (မိန္းမလက္ထက္ ေရတြက္အပ္ေသာ) ႏွစ္ 'ဝါ' တို႔ကိုသာလွ်င္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းမိန္းမတို႔၏ အၾကင္ အာပတ္တို႔သည္ ရဟန္းေယာက်္ားတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ကုန္၏၊ ထိုအာပတ္တို႔ကို ရဟန္းေယာက်္ားတို႔၏ အထံ၌ ကုစားျခင္းငွါ ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းမိန္းမတို႔၏ အၾကင္အာပတ္တို႔သည့္ရဟန္း ေယာက်္ားတို႔ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ကုန္၊ ထိုအာပတ္တို႔ျဖင့္ အာပတ္ မသင့္ေပဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁၅)
၇ဝ။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဤသို႔ျပဳလွ်င္ ငါ့အား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ဟု (ၾကံစည္၍) အမိ၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏။ပ။ သမီး၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏။ပ။ အစ္မ ႏွမ၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏၊ ငါသည္ ပါရာဇိက က်ေလသေလာဟု ထိုရဟန္းအားေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထား၏။ပ။ ရဟန္းသင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁၆-၁၈)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မယားေဟာင္း၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၁၉)
၇၁။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ႏူးညံ့ေသာ ေက်ာက္ကုန္းရွိ၏၊ ေက်ာေပ်ာ့၏၊ ထိုရဟန္းသည္ မေပ်ာ္ပိုက္ျခင္း ႏွိပ္စက္ရကား ပ်င္းရိသျဖင့္ မိမိ၏ အဂၤါဇာတ္ကို ပါးစပ္ျဖင့္ စုပ္ေလ၏၊ ထိုရဟန္းအားေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂ဝ)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရွည္ေသာ အဂၤါဇာတ္ရွိ၏၊ ထိုရဟန္းသည္ မေပ်ာ္ပိုက္ျခင္းႏွိပ္စက္ရကား မိမိ၏ အဂၤါဇာတ္ကို မိမိ၏ ဝစၥမဂ္သို႔ သြင္းေလ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၁)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သူေသေကာင္ကို ျမင္ေလ၏၊ ထိုသူေသေကာင္၌ အဂၤါဇာတ္အနီးတြင္ အိုင္းအမာအနာ ရွိ၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ ငါ့အား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ဟု (သူေသ၏) အဂၤါဇာတ္၌ (မိမိ၏) အဂၤါဇာတ္ကို သြင္းၿပီးလွ်င္ အိုင္းအမာအနာမွ ထုတ္၏၊ ထိုရဟန္းအားေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၂)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သူေသေကာင္ကို ျမင္ေလ၏၊ ထိုသူေသေကာင္၌ အဂၤါဇာတ္အနီးတြင္ အိုင္းအမာအနာ ရွိ၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ ငါ့အား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ဟု အိုင္းအမာအနာ၌ (မိမိ၏) အဂၤါဇာတ္ကို သြင္းၿပီးလွ်င္ အဂၤါဇာတ္မွ ထုတ္၏၊ ထိုရဟန္းအားေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၃)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ တပ္ႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာရကား ပန္းခ်ီေဆးေရး႐ုပ္၏ နိမိတ္အဂၤါဇာတ္ကို (မိမိ) အဂၤါဇာတ္ျဖင့္ တို႔ေလ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ'ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၄)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ တပ္ႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာရကား သစ္သားယဥ္မင္း႐ုပ္၏ နိမိတ္အဂၤါဇာတ္ကို (မိမိ) အဂၤါဇာတ္ျဖင့္ တို႔ေလ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ'ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၅)
၇၂။ တစ္ရံေရာအခါ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမဳိ႕မွ ရဟန္းျပဳေသာ သုႏၵရမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ရထားလမ္းခရီးျဖင့္ သြား၏၊ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ အသွ်င္ဘုရား ေခတၱ ဆိုင္းငံ့ေတာ္မူပါ၊ ရွိခိုးပါရေစဟု ေလွ်ာက္ထားၿပီးလွ်င္ ထိုမိန္းမသည္ ရွိခိုးလ်က္ သင္းပိုင္ကိုမ၍ ပါးစပ္ျဖင့္ အဂၤါဇာတ္ကို စုပ္ေလ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ သာယာသေလာဟု (ေမးေတာ္မူရာ) ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္ မသာယာပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)၊ ရဟန္း မသာယာသူအား အာပတ္မသင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၆)
တစ္ရံေရာအခါ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ရဟန္းကိုျမင္၍ အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေတာ္မူပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။ ႏွမ မသင့္ေတာ္၊ ဤကိစၥသည္ မအပ္စပ္ဟု (ေျပာဆို၏)၊ အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ တပည့္ေတာ္မ အားထုတ္ပါမည္၊ အသွ်င္ဘုရား အားမထုတ္ပါလင့္၊ ဤသို႔ျပဳလွ်င္ အသွ်င္ဘုရားအား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။ ထိုရဟန္း သည္ ထိုမိန္းမဆိုတိုင္း ျပဳ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယ ကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၇)
တစ္ရံေရာအခါ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ရဟန္းကိုျမင္၍ အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေတာ္မူပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။ ႏွမ မသင့္ေတာ္၊ ဤကိစၥသည္ မအပ္စပ္ဟု (ေျပာဆို၏)၊ အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ အသွ်င္ဘုရား အားထုတ္ေတာ္မူပါ၊ တပည့္ေတာ္မ အားမထုတ္ဘဲ ေနပါမည္၊ ဤသို႔ျပဳလွ်င္ အသွ်င္ဘုရားအား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။ ထိုရဟန္းသည္ ထို မိန္းမဆိုတိုင္း ျပဳ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမူ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၈)
တစ္ရံေရာအခါ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ရဟန္းကိုျမင္၍ အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေတာ္မႈပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။ ႏွမ မသင့္ေတာ္၊ ဤကိစၥသည္ မအပ္စပ္ဟု (ေျပာဆို၏)၊ အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ အတြင္း၌ ေစ့ေဆာ္အားထုတ္၍ အျပင္၌ သုက္ကို လႊတ္ပါ။ပ။ အျပင္၌ ေစ့ေဆာ္အားထုတ္၍ အတြင္း၌ သုက္ကို လႊတ္ပါ၊ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ အသွ်င္ဘုရားအား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။ ထိုရဟန္းသည္ ထိုမိန္းမဆိုတိုင္း ျပဳ၏၊ ထိုရဟန္းအားေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၂၉-၃ဝ)
၇၃။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သင္းခ်ဳိင္းသို႔ သြားရာ ေခြးမစားေသးေသာ သူေသေကာင္ကိုျမင္၍ ထိုသူေသေကာင္၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေလ၏။ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယ ကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃၁)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သင္းခ်ဳိင္းသို႔ သြားရာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေခြးမစားေသးေသာ သူေသေကာင္ကိုျမင္၍ ထိုသူေသေကာင္၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေလ၏။ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃၂)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သင္းခ်ဳိင္းသို႔ သြားရာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေခြးစားၿပီးေသာ သူေသေကာင္ကို ျမင္၍ ထိုသူေသေကာင္၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေလ၏။ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကဳၠစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္၊ ထုလႅစၥဥ္း အာပတ္သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃၃)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သင္းခ်ဳိင္းသို႔ သြားရာ ဦးေခါင္းျပတ္ကို ျမင္၍ ဟင္းလင္းပြင့္ေသာပါးစပ္၌ (နံပါးအေစာက္ကို) ထိေစလ်က္ အဂၤါဇာတ္ကို သြင္း၏။ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကဳၠစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃၄)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သင္းခ်ဳိင္းသို႔ သြားရာ ဦးေခါင္းျပတ္ကို ျမင္၍ ဟင္းလင္းပြင့္ေသာပါးစပ္၌ (နံပါးအေစာက္ကို) မထိေစမူ၍ အဂၤါဇာတ္ကို သြင္း၏။ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကဳၠစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃၅)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မိန္းမတစ္ေယာက္၌ တပ္ႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ျဖစ္ေန၏။ ထိုမိန္းမေသ၍ သင္းခ်ဳိင္း၌ စြန္႔ပစ္ထားရာ အ႐ိုးတို႔သည္ ျပန္႔ကဲ်၍ ေနကုန္၏။ ထိုရဟန္းသည္ သင္းခ်ဳိင္းသို႔ သြား၍ အ႐ိုးတို႔ကို စု႐ံုးၿပီးလွ်င္ နိမိတ္ေနရာ၌ အဂၤါဇာတ္ကို က်ေစ၏ 'သြင္း၏'၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃၆)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ နဂါးမ၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏။ပ။ နတ္မိန္းမ၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏။ပ။ ၿပိတၱာမ၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏။ပ။ ပ႑ဳက္အား (ဝစၥမဂ္ မုခမဂ္၌) ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၏။ပ။ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၃၇-၄ဝ)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ကာယပသာဒ ပ်က္ေန၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ''ငါသည္ ေကာင္းမေကာင္းကို မခံစားႏိုင္၊ ငါ့အား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္''ဟု ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေလ၏။ပ။ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏၊ ''ရဟန္းတို႔ ထို (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက်္ားသည္ ခံစားႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မခံစားႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏''ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၄၁)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မိန္းမ၌ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲအံ့ဟု တို႔ကာမွ်၌ ႏွလံုးမသာ ျဖစ္၏။ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမူ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္မသင့္၊ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၄၂)
၇၄။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဘဒၵိယၿမဳိ႕ မုေလး 'ျမတ္ေလး' ေတာ၌ ေန႔သန႔္စင္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ ေလ်ာင္းစက္ေန၏၊ ထိုရဟန္း၏ အဂၤါႀကီးငယ္တို႔သည္ ေလေၾကာင့္ ေတာင့္တင္းခိုင္မာကုန္၏၊ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ျမင္၍ အဂၤါဇာတ္ကို စပ္ယွက္ၿပီးလွ်င္ အလိုရွိတိုင္း 'သေဘာက်' ျပဳ၍ ထြက္ခြါသြားေလ၏၊ ရဟန္းတို႕သည္ သုက္အလိမ္းလိမ္း ကပ္သည္ကို ျမင္၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ရာဂေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ က်င္ႀကီးေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ က်င္ငယ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေလေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သုက္ပိုး 'ဥစၥာလိဂၤပါဏ' ထိုးျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဤအေၾကာင္းငါးမ်ဳိးတို႔ေၾကာင့္ အဂၤါဇာတ္သည္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္၏ 'ေတာင့္တင္းခိုင္မာ၏'။ ရဟန္းတို႔ ထို (မုေလးေတာ၌ အိပ္ေပ်ာ္ေသာ) ရဟန္းအား ရာဂေၾကာင့္ အဂၤါဇာတ္သည္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္ဖို႔ရန္ 'ေတာင့္တင္းခိုင္မာရန္' အေၾကာင္း မရွိႏိုင္ေပ၊ ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္းသည္ ရဟႏၲာေပတည္း၊ ထို ရဟန္းအား အာပတ္ မသင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၄၃)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သာဝတၳိၿမဳိ႕ အႏၶဝန္ေတာ၌ ေန႔သန္႔စင္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ ေလ်ာင္းစက္ေန၏၊ ႏြားေက်ာင္းသူမတစ္ေယာက္သည္ ျမင္၍ အဂၤါဇာတ္ကို စပ္ယွက္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ သြင္းဆဲခဏ၌ သာယာ၏၊ ဝင္ဆဲခဏ၌ သာယာ၏၊ တည္ဆဲခဏ၌ သာယာ၏၊ ထုတ္ဆဲခဏ၌ သာယာ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၄၄)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ သာဝတၳိၿမဳိ႕ အႏၶဝန္ေတာ၌ ေန႔သန႔္စင္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ ေလ်ာင္းစက္ေန၏၊ ဆိတ္ေက်ာင္းသူမတစ္ေယာက္သည္ ျမင္၍။ပ။ ထင္းေခြသူမ တစ္ေယာက္သည္ျမင္၍။ပ။ ႏြားေခ်းေကာက္သူမ တစ္ေယာက္သည္ ျမင္၍။ပ။ အဂၤါဇာတ္ကို စပ္ယွက္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ သြင္းဆဲခဏ၌ သာယာ၏၊ ဝင္ဆဲခဏ၌ သာယာ၏၊ တည္ဆဲခဏ၌ သာယာ၏၊ ႏုတ္ဆဲခဏ၌သာယာ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိကက်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၄၅-၄၇)
၇၅။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ေဝသာလီၿမဳိ႕ မဟာဝုန္ေတာ၌ ေန႔သန္႔စင္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ ေလ်ာင္းစက္ေန၏၊ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ျမင္၍ အဂၤါဇာတ္ကို စပ္ယွက္ၿပီးလွ်င္ အလိုရွိတိုင္း 'သေဘာက်' ျပဳ၍ အနီး၌ ရယ္ေမာလ်က္ ရပ္ေန၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ႏိုး၍ ထိုမိန္းမအား-
ဤအမႈသည္ သင့္အမႈေလာဟု (ေမးေသာအခါ)
မွန္ပါသည္၊ တပည့္ေတာ္မ အမႈပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ သာယာသေလာဟု (ေမးေတာ္မူရာ) -
ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္ မသိရပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။
ရဟန္း မသိသူအား အာပတ္ မသင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၄၈)
၇၆။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ေဝသာလီၿမဳိ႕ မဟာဝုန္ေတာ၌ ေန႔သန္႔စင္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ သစ္ပင္ကို မွီ၍ က်ိန္းစက္ေန၏၊ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ျမင္၍ အဂၤါဇာတ္ကို စပ္ယွက္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ အလ်င္အျမန္ ထေလ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ သာယာ သေလာဟု (ေမးေတာ္မူရာ) -
ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္ မသာယာပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။
ရဟန္း မသာယာသူအား အာပတ္ မသင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၄၉)
တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ေဝသာလီၿမဳိ႕ မဟာဝုန္ေတာ၌ ေန႔သန္႔စင္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ သစ္ပင္ကို မွီ၍ က်ိန္းစက္ေန၏၊ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ျမင္၍ အဂၤါဇာတ္ကို စပ္ယွက္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ေျခႏွင့္ ကန္၍ လဲေစ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္ေလ၏။ပ။ ရဟန္းသင္သည္ သာယာသေလာဟု (ေမးေတာ္မူရာ) -
ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္ မသာယာပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။
ရဟန္း မသာယာသူအား အာပတ္ မသင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၅ဝ)
၇၇။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ေဝသာလီၿမဳိ႕ မဟာဝုန္ေတာ ျပာသာဒ္ေဆာင္ေပါက္ေသာ ေက်ာင္းႀကီး၌ ေန႔သန္႔စင္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ တံခါးကို ဖြင့္၍ ေလ်ာင္းစက္ေန၏၊ ထိုရဟန္း၏ အဂၤါႀကီးငယ္တို႔သည္ ေလေၾကာင့္ ေတာင့္တင္းခိုင္မာကုန္၏၊ ထိုအခါ ေက်ာင္းၾကည့္လာေသာမိန္းမတို႔သည္ ပန္း နံ႔သာကို ယူေဆာင္လ်က္ အရံတြင္းသို႔ ဝင္လာကုန္၏၊ ထိုအခါ ထိုမိန္းမတို႔သည္ ထိုရဟန္းကိုျမင္၍ အဂၤါဇာတ္ကို စပ္ယွက္ၿပီးလ်င္ အလိုရွိတိုင္း 'သေဘာက်' ျပဳၾကၿပီး၍ ''ဤရဟန္းကား ေယာက်္ားျမတ္ အာဇာနည္ေပတကား''ဟု ေျပာၾကၿပီးေနာက္ ပန္းနံ႔သာကို တင္၍ ထြက္သြားကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔သည္ သုက္အလိမ္းလိမ္း ကပ္သည္ကို ျမင္၍ ျမတ္စြာဘုရားအားဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ရာဂေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ က်င္ႀကီးေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ က်င္ငယ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေလေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ သုက္ပိုး 'ဥစၥာလိဂၤပါဏ' ထိုးျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဤအေၾကာင္း ငါးမ်ဳိးတို႔ေၾကာင့္ အဂၤါဇာတ္သည္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္၏ 'ေတာင့္တင္းခိုင္မာ၏'။ ရဟန္းတို႔ ထို (တံခါးဖြင့္၍က်ိန္းစက္ေသာ) ရဟန္းအားရာဂေၾကာင့္ အဂၤါဇာတ္သည္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္ဖို႔ရန္ 'ေတာင့္တင္း ခိုင္မာရန္' အေၾကာင္း မရွိႏိုင္ေပ၊ ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္းသည္ ရဟႏၲာေပတည္း၊ ထိုရဟန္းအား အာပတ္မသင့္၊ ရဟန္းတို႔ ေန႔အခါက်ိန္းစက္ေသာ ရဟန္းသည္ တံခါးကိုပိတ္၍ က်ိန္းစက္ျခင္းငွါ ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၅၁)
၇၈။ တစ္ရံေရာအခါ ဘာ႐ုကစၧက သေဘၤာဆိပ္ေန ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အိပ္မက္ထဲ၌ မယားေဟာင္းအား ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲ၍ ငါသည္ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ၿပီ၊ လူထြက္ေတာ့အံ့ဟု ဘာ႐ုကစၧက သေဘၤာဆိပ္သို႔ သြားလတ္ေသာ္ လမ္းခရီး အၾကား၌ အသွ်င္ဥပါလိႏွင့္ေတြ႕၍ ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထား၏၊ အသွ်င္ဥပါလိက ငါ့သွ်င္ အိပ္မက္ျဖင့္ အာပတ္မသင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၅၂)
တစ္ရံေရာအခါ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမဳိ႕၌ သုပဗၺာေခၚ ဥပါသိကာမ 'သီတင္းသည္မ' သည္ အက်ဳိးမရွိရာ၌ ၾကည္ညိဳတတ္၏၊ ထိုဥပါသိကာမသည္ ''ေမထုန္အက်င့္ကို လွဴေသာ မိန္းမသည္ ျမတ္ေသာ အလွဴကို ေပးလွဴသည္ မည္၏''ဟု အယူရွိေလ၏၊ ထိုဥပါသိကာမ 'သီတင္းသည္မ' သည္ ရဟန္းကိုျမင္၍-
''အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေတာ္မူပါ''ဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)။
ႏွမ မသင့္ေတာ္၊ ဤကိစၥသည္ မအပ္စပ္ဟု (ေျပာဆို၏)။
အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ ေပါင္ၾကား၌ေစ့ေဆာ္ အားထုတ္ေတာ္မူပါ၊ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ အသွ်င္ဘုရားအား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ပါ။ပ။ ခ်က္၌။ပ။ ဝမ္းပ်ဥ္း၌။ပ။ လက္ကတီးၾကား'ခ်ဳိင္းၾကား'၌။ပ။ လည္၌။ပ။ နားေပါက္၌။ပ။ ဆံထံုးေခြ၌။ပ။ လက္ေခ်ာင္းၾကား၌ ေစ့ေဆာ္ အားထုတ္ေတာ္မူပါ၊ အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ လက္ျဖင့္ လုံ႔လျပဳ၍ သုက္လြတ္ေစပါမည္၊ ဤသို႔ျပဳလွ်င္ အသွ်င္ဘုရားအား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ပါဟု ေလွ်ာက္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုဥပါသိကာမ ဆိုတိုင္းျပဳ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကဳၠစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္၊ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၅၃-၆၁)
၇၉။ တစ္ရံေရာအခါ သာဝတၳိၿမဳိ႕၌ သဒၶါေခၚ ဥပါသိကာမ 'သီတင္းသည္မ' သည္ အက်ဳိးမရွိရာ၌ ၾကည္ညိဳတတ္၏၊ ထိုဥပါသိကာမသည္ ''ေမထုန္အက်င့္ကို လွဴေသာ မိန္းမသည္ ျမတ္ေသာ အလွဴကို ေပးလွဴသည္ မည္၏''ဟု အယူရွိေလ၏၊ ထိုဥပါသိကာမ 'သီတင္းသည္မ' သည္ ရဟန္းကိုျမင္၍-
''အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ ေမထုန္အက်င့္ကို (ျပဳက်င့္) မွီဝဲေတာ္မူပါ''ဟု (ေလွ်ာက္ထား၏။)
ႏွမ မသင့္ေတာ္၊ ဤကိစၥသည္ မအပ္စပ္ဟု (ေျပာဆို၏)။
အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ ေပါင္ၾကား၌ ေစ့ေဆာ္အားထုတ္ေတာ္မူပါ။ပ။ အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ လက္ျဖင့္ လုံ႔လျပဳ၍ သုက္လြတ္ေစပါမည္၊ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ အသွ်င္ဘုရားအား အာပတ္သင့္မည္ မဟုတ္ပါဟု ေလွ်ာက္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုဥပါသိကာမဆိုတိုင္း ျပဳ၏၊ ထိုရဟန္းအားေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏။ပ။ ရဟန္း ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္၊ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္သင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၆၂-၇ဝ)
၈ဝ။ တစ္ရံေရာအခါ ေဝသာလီၿမဳိ႕၌ လိစၧဝီမင္းသားငယ္တို႔သည္ ရဟန္းကို ဖမ္း၍ ရဟန္းမိန္းမ၌ ေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္ 'မေတာ္မေလ်ာ္' ျပဳက်င့္ေစကုန္၏၊ သိကၡမာန္မ၌ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ ျပဳက်င့္ေစကုန္၏၊ သာမေဏမ၌ ေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္ ျပဳက်င့္ေစကုန္၏၊ ႏွစ္ဦးလံုး သာယာကုန္အံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုးတို႔ကို ဖ်က္ဆီးအပ္ကုန္၏၊ ႏွစ္ဦးလံုး မသာယာကုန္အံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး အာပတ္ မသင့္ကုန္။ (၇၃-၇၆)
၈၁။ တစ္ရံေရာအခါ ေဝသာလီၿမဳိ႕၌ လိစၧဝီမင္းသားငယ္တို႔သည္ ရဟန္းကို ဖမ္း၍ ျပည့္တန္ဆာမ၌ ေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္ 'မေတာ္မေလ်ာ္' ျပဳက်င့္ေစကုန္၏၊ ပ႑ဳက္၌ ေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္ ျပဳက်င့္ေစကုန္၏၊ လူမိန္းမ၌ ေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္ ျပဳက်င့္ေစကုန္၏၊ ရဟန္းသည္ သာယာအံ့၊ ရဟန္းကိုဖ်က္ဆီးအပ္၏၊ ရဟန္းသည္ မသာယာအံ့၊ ရဟန္းအား အာပတ္ မသင့္။ (၇၇-၈၂)
တစ္ရံေရာအခါ ေဝသာလီၿမဳိ႕၌ လိစၧဝီမင္းသားငယ္တို႔သည္ ရဟန္းကို ဖမ္း၍ အခ်င္းခ်င္း ေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္ ျပဳက်င့္ေစကုန္၏၊ ႏွစ္ဦးလံုး သာယာကုန္အံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုးတို႔ကို ဖ်က္ဆီးအပ္ကုန္၏၊ ႏွစ္ဦးလံုးမသာယာကုန္အံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး အာပတ္ မသင့္ကုန္။ (၈၃-၈၄)
၈၂။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းႀကီး (ႀကီးမွ ရဟန္းျပဳသူ) တစ္ပါးသည္ မယားေဟာင္းကို ၾကည့္႐ႈရန္ သြားေလ၏၊ ထိုမိန္းမသည္ ''အသွ်င္ဘုရား ႂကြလာေတာ္မူပါ၊ လူထြက္ေတာ္မူပါ''ဟု ေျပာ၍ ဖမ္းထားေလ၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ရာ ပက္လက္လန္၍ လဲက်ေလ၏၊ ထိုမိန္းမသည္ အဝတ္ကိုပင့္၍ အဂၤါဇာတ္ကို စပ္ယွက္၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္ေလ၏။ပ။ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားေလ၏၊ ရဟန္း သင္သည္ သာယာသေလာဟု (ေမးေတာ္မူရာ) ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္ မသာယာပါဟု (ေလွ်ာက္ထား၏)၊ ရဟန္း မသာယာသူအားအာပတ္ မသင့္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၈၅)
၈၃။ တစ္ရံေရာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ေတာ၌ ေန၏၊ သမင္ငယ္တစ္ေကာင္သည္ ထိုရဟန္းက်င္ငယ္ စြန္႔ရာအရပ္သို႔ လာ၍ က်င္ငယ္ကိုေသာက္လ်က္ ပါးစပ္ျဖင့္ အဂၤါဇာတ္ကို ဖမ္းယူစုပ္ေလရာ ထိုရဟန္းသည္ သာယာေလ၏၊ ထိုရဟန္းအား ေတြးေတာမႈ 'သံသယကုကၠဳစၥ' ျဖစ္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ပ။ ရဟန္း သင္သည္ ပါရာဇိက က်ၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ (၈၆)
ဝိနီတဝတၳဳ ျဖတ္ထံုးမ်ား ၿပီး၏။
ပဌမ ပါရာဇိက ၿပီး၏။
------

3 comments:

  1. ခုလိုတင္ေပးတာေက်းဇူးတင္ပါတယ္
    တျခားေလ့လာစရာေလးေတြလဲတင္ပါဦး

    ReplyDelete
  2. ခုလိုတင္ေပးတာေက်းဇူးတင္ပါတယ္​

    ReplyDelete

မွတ္ခ်က္ေရးေသားသူမ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္