Pages

ဝိနည္းပိဋက ပါရာဇိကဏ္

ဝိနည္းပိဋက ပါရာဇိကဏ္

ဝိနည္းပိဋက
ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္
ျမန္မာျပန္
------
နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ။
ေဝရၪၨပုဏၰားအေၾကာင္း ျပဆိုရာအခန္း
၁။ အခါတစ္ပါး၌ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဝရၪၨာၿမဳိ႕ နေဠ႐ုမည္ေသာ (ဘီလူးသည္သိမ္းဆည္းအပ္ေသာ) တမာပင္အနီး၌ မ်ားျမတ္ေသာ ရဟန္းသံဃာ ငါးရာႏွင့္ အတူ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။ (ထိုသို႔ ေနေတာ္မူေသာအခါ) ေဝရၪၨပုဏၰားသည္ (ဤဆိုလတၱံ႕ေသာအတိုင္း) ၾကားသိရေလၿပီ။ ''အခ်င္းတို႔ သာကီဝင္မင္းမ်ိဳးမွ ရဟန္းျပဳသည့္ သာကီဝင္မင္းသား ရဟန္းေဂါတမသည္ ေဝရၪၨာၿမဳိ႕ နေဠ႐ုမည္ေသာ (ဘီလူးသည္ သိမ္းဆည္းအပ္ေသာ) တမာပင္အနီး၌ မ်ားျမတ္ေသာ ရဟန္းသံဃာ ငါးရာႏွင့္အတူ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအသွ်င္ေဂါတမ၏ ေကာင္းေသာ ေက်ာ္ေစာသတင္းသည္ ဤသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႕၍ ထြက္၏။
ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'အရဟံ'မည္ေတာ္မူ၏။
အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို ကိုယ္တိုင္ မွန္ကန္စြာ သိေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'သမၼာသမၺဳဒၶ' မည္ေတာ္မူ၏။
အသိဥာဏ္ 'ဝိဇၨာ' အက်င့္ 'စရဏ' ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဝိဇၨာစရဏသမၸႏၷ' မည္ေတာ္မူ၏။
ေကာင္းေသာ စကားကို ဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'သုဂတ' မည္ေတာ္မူ၏။
ေလာကကို သိေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ေလာကဝိဒူ' မည္ေတာ္မူ၏။
ဆံုးမထိုက္သူကို ဆံုးမတတ္သည့္ အတုမဲ့လြန္ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'အႏုတၱေရာ ပုရိသဒမၼသာရထိ' မည္ေတာ္မူ၏။
နတ္လူတို႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'သတၳာ ေဒဝမႏုႆာနံ' မည္ေတာ္မူ၏။
သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကို ကိုယ္တိုင္ သိ၍ သူတစ္ပါးတို႔ကို သိေစေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဗုဒၶ' မည္ေတာ္မူ၏။
ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဘဂဝါ' မည္ေတာ္မူ၏ဟု (ပ်ံ႕ႏွံ႕၍ ထြက္၏)။
ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ နတ္ႏွင့္တကြေသာ မာရ္နတ္ႏွင့္တကြေသာ ျဗဟၼာႏွင့္တကြေသာ ဤၾသကာသေလာကကိုလည္းေကာင္း၊ သမဏျဗာဟၼဏႏွင့္တကြေသာ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္တကြေသာ ဤသတၱေလာကကိုလည္းေကာင္း ကိုယ္တိုင္ ထူးေသာ ဥာဏ္ျဖင့္ သိ၍ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာအနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ တရားကို ေဟာေတာ္မူ၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပေတာ္မူ၏၊ ထိုသို႔ သေဘာရွိေသာ ရဟႏၲာ (ပုဂၢိဳလ္) တို႔ကို ဖူးေျမာ္ရျခင္းသည္ ေကာင္းသည္ သာတည္း''ဟု (ၾကားသိရေလ၏)။
၂။ ထိုအခါ ေဝရၪၨပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ အတူဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆို၏။ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ အမွတ္ရဖြယ္ စကားကို ေျပာဆို ၿပီးဆံုးေစ၍တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေသာ္ ေဝရၪၨပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား -
''အသွ်င္ေဂါတမ ဤစကားကို အကြၽႏု္ပ္ ၾကားဖူးပါသည္၊ ရဟန္းေဂါတမသည္ အိုကုန္ေသာ ႀကီးကုန္ေသာ ရင့္ကုန္ေသာ ေရွးမီကုန္ေသာ အဆံုးအရြယ္သို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ ပုဏၰားတို႔ကို ရွိလည္း မခိုးခရီးဦးလည္း မႀကိဳ ထိုင္ရန္ေနရာျဖင့္ ဖိတ္လည္း မဖိတ္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ အသွ်င္ေဂါတမ ထို (အကြၽႏု္ပ္ၾကားဖူးေသာ စကား) သည္ ထို (ၾကားဖူးသည့္) အတိုင္း မွန္သည္သာတည္း၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အိုကုန္ေသာ ႀကီးကုန္ေသာ ရင့္ကုန္ေသာ ေရွးမီကုန္ေသာ အဆံုးအရြယ္သို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ ပုဏၰားတို႔ကို ရွိလည္းမခိုး ခရီးဦးလည္း မႀကိဳ ထိုင္ရန္ ေနရာျဖင့္ ဖိတ္လည္း မဖိတ္၊ အသွ်င္ေဂါတမ ထို (ရွိခိုးျခင္းစသည္ကို မျပဳျခင္း) သည္ မသင့္ေလွ်ာ္သည္သာလွ်င္တည္း''ဟု ေလွ်ာက္၏။
ပုဏၰား နတ္ႏွင့္တကြေသာ မာရ္နတ္ႏွင့္တကြေသာ ျဗဟၼာႏွင့္တကြေသာ ဤၾသကာသေလာက၌လည္းေကာင္း၊ သမဏျဗာဟၼဏႏွင့္တကြေသာ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္တကြေသာ ဤသတၱေလာက၌လည္းေကာင္း ငါသည္ ရွိခိုးလည္း ရွိခိုးထိုက္ ခရီးဦးလည္း ႀကိဳထိုက္ ထိုင္ရန္ေနရာျဖင့္ ဖိတ္လည္း ဖိတ္ထိုက္ေသာသူကို ျမင္ေတာ္မမူ၊ ပုဏၰား အၾကင္သူကို ငါသည္ ရွိခိုးမူလည္း ရွိခိုးျငားအံ့၊ ခရီးဦးမူလည္းႀကိဳျငားအံ့၊ ထိုင္ရန္ေနရာျဖင့္ ဖိတ္မူလည္း ဖိတ္ျငားအံ့၊ ထိုသူ၏ ဦးေခါင္းသည္လည္း ျပတ္က်ရာ၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၃။ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အရသာကင္းေသာ သေဘာရွိ၏ဟု (ပုဏၰားက ဆို၏)။
ပုဏၰား အၾကင္သို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ အရသာ ကင္းေသာသေဘာရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ ထိုသို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။ ပုဏၰား ႐ူပါ႐ုံ သဒၵါ႐ုံ ဂႏၶာ႐ုံ ရသာ႐ုံ ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံတို႔၌ သာယာျခင္း အရသာတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပယ္ၿပီးၿပီ၊ (အဝိဇၨာ တဏွာ) အျမစ္ကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ (ႏုတ္ၿပီးေသာ) ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ (အသစ္) မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္အခါ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္ၿပီ။ ပုဏၰား ဤနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ အရသာကင္းေသာ သေဘာရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ သင္ (ပုဏၰား) ရည္ရြယ္ေျပာဆိုေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးကား (ငါတို႔၌) မရွိသည္သာတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၄။ ''အသွ်င္ေဂါတမသည္ သံုးေဆာင္ျခင္း မရွိ''ဟု (ပုဏၰားက ဆို၏)။
ပုဏၰား အၾကင္သို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ သံုးေဆာင္ျခင္း မရွိ''ဟု ငါ့ကိုေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏။ ထိုသို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။ ပုဏၰား ႐ူပါ႐ုံသဒၵါ႐ုံ ဂႏၶာ႐ုံ ရသာ႐ုံ ေဖာ႒ဗၺ႐ုံတို႔၌ သံုးေဆာင္ျခင္းတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပယ္ၿပီးၿပီ၊ (အဝိဇၨာ တဏွာ) အျမစ္ကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ (ႏုတ္ၿပီးေသာ) ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ အသစ္မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္အခါ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္ၿပီ။ ပုဏၰား ဤနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ သံုးေဆာင္ျခင္းမရွိ''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏။ သင္ (ပုဏၰား) ရည္ရြယ္ေျပာဆိုေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးကား (ငါတို႔၌) မရွိသည္သာတည္း (ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၅။ ''အသွ်င္ေဂါတမသည္ မျပဳထိုက္ဟူေသာ အယူ 'အကိရိယဝါဒ' ရွိ၏''ဟု (ပုဏၰားက ဆို၏)။
ပုဏၰား အၾကင္သို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ မျပဳထိုက္ဟူေသာ အယူ'အကိရိယဝါဒ' ရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏။ ထိုသို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း၊ ပုဏၰား ငါသည္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ဝစီဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာမေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း မျပဳထိုက္ဟု ေဟာ၏၊ မ်ားျပားေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို မျပဳထိုက္ဟု ေဟာ၏၊ ပုဏၰား ဤနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ မျပဳထိုက္ဟူေသာ အယူ 'အကိရိယဝါဒ' ရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ သင့္ (ပုဏၰား) ရည္ရြယ္ေျပာဆိုေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးကား (ငါတို႔၌) မရွိသည္သာတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၆။ ''အသွ်င္ေဂါတမသည္ ျဖတ္အပ္၏ဟူေသာ အယူ 'ဥေစၧဒဝါဒ' ရွိ၏''ဟု (ပုဏၰားက ဆို၏)။
ပုဏၰား အၾကင္သို႔ေသာ နည္း ပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ ျဖတ္အပ္၏ဟူေသာ အယူ'ဥေစၧဒဝါဒ' ရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ ထိုသို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။ ပုဏၰား ငါသည္ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟတို႔ကို ျဖတ္အပ္သည္ကို ေဟာ၏။ မ်ားျပားေသာယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျဖတ္အပ္သည္ကို ေဟာ၏။ ပုဏၰား ဤနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္''ရဟန္းေဂါတမသည္ ျဖတ္အပ္၏ဟူေသာ အယူ 'ဥေစၧဒဝါဒ' ရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ သင္ (ပုဏၰား) ရည္ရြယ္ေျပာဆိုေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးကား (ငါတို႔၌) မရွိသည္သာတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၇။ ''အသွ်င္ေဂါတမသည္ စက္ဆုပ္ျခင္းသေဘာ ရွိ၏''ဟု (ပုဏၰားက ဆို၏)။
ပုဏၰား အၾကင္သို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ စက္ဆုပ္ျခင္းသေဘာ ရွိ၏''ဟုငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ ထိုသို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။ ပုဏၰားငါသည္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာမေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ဝစီဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သို႔ ေရာက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း စက္ဆုပ္ေတာ္မူ၏၊ ပုဏၰား ဤနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ စက္ဆုပ္ျခင္းသေဘာ ရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ သင္ (ပုဏၰား) ရည္ရြယ္ေျပာဆိုေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးကား (ငါတို႔၌) မရွိသည္သာတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၈။ ''အသွ်င္ေဂါတမသည္ ဖ်က္ဆီးတတ္၏''ဟု (ပုဏၰားက ဆို၏)။
ပုဏၰား အၾကင္သို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ ဖ်က္ဆီးတတ္၏''ဟု ငါ့ကိုေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ ထိုသို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။ ပုဏၰား ငါသည္ရာဂကိုလည္းေကာင္း၊ ေဒါသကိုလည္းေကာင္း၊ ေမာဟကိုလည္းေကာင္း ဖ်က္ဆီးျခင္းငွါ တရားကိုေဟာ၏။ မ်ားျပားေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ဖ်က္ဆီးျခင္းငွါ တရားကို ေဟာ၏။ ပုဏၰားဤနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ ဖ်က္ဆီးတတ္၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆို ႏိုင္ရာ၏၊ သင္ (ပုဏၰား) ရည္ရြယ္ေျပာဆိုေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးကား (ငါတို႔၌) မရွိသည္သာတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၉။ ''အသွ်င္ေဂါတမသည္ ပူပန္ေစတတ္ေသာ သေဘာရွိ၏''ဟု (ပုဏၰားက ဆို၏)။
ပုဏၰား အၾကင္သို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ ပူပန္ေစတတ္ေသာ သေဘာရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ ထိုသို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။ ပုဏၰား ငါသည္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ဝစီဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာဒုစ႐ိုက္' ကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကိုလည္းေကာင္း ပူပန္ေစတတ္ေသာ တရားတို႔ဟူ၍ ေဟာ၏။ ပုဏၰား ပူပန္ေစတတ္၍ ယုတ္ညံ႕ကုန္ေသာအကုသိုလ္တရား တို႔ကို ပယ္ၿပီးေသာ (အဝိဇၨာ တဏွာ) အျမစ္ကို အႂကြင္းမဲ့ျဖတ္ၿပီးေသာ (ႏုတ္ၿပီးေသာ) ထန္းပင္ရာ ကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးေသာ (အသစ္) မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးေသာ ေနာင္အခါ၌ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိေသာ သူကို ပူပန္ေစတတ္ေသာ အက်င့္ရွိသူဟု ငါေဟာ၏။ ပုဏၰားျမတ္စြာဘုရားသည္ ပူပန္ေစတတ္ေသာ ယုတ္ညံ့ ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပယ္ၿပီးၿပီ၊ (အဝိဇၨာ တဏွာ) အျမစ္ကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ (ႏုတ္ၿပီးေသာ) ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ (အသစ္) မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္အခါ၌ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္ၿပီ။ ပုဏၰား ဤနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္''ရဟန္းေဂါတမသည္ ပူပန္ေစတတ္ေသာ သေဘာရွိ၏''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ သင္ (ပုဏၰား) ရည္ရြယ္ေျပာဆိုေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးကား (ငါတို႔၌) မရွိသည္သာတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၁ဝ။ ''အသွ်င္ေဂါတမသည္ နတ္ျပည္ေရာက္ျခင္းငွါ မထိုက္''ဟု (ပုဏၰားက ဆို၏)။
ပုဏၰား အၾကင္သို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ နတ္ျပည္ေရာက္ျခင္းငွါမထိုက္''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ ထိုသို႔ေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးသည္ ရွိသည္သာလွ်င္တည္း။ ပုဏၰား ေနာင္ တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶေနျခင္း ဘဝသစ္၌ ျဖစ္ျခင္းကို ပယ္ၿပီးေသာ (အဝိဇၨာ တဏွာ) အျမစ္ကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးေသာ (ႏုတ္ၿပီးေသာ) ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးေသာ (အသစ္) မျဖစ္ျခင္းကိုျပဳၿပီးေသာ ေနာင္အခါ၌ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိေသာသူကို ပဋိသေႏၶေနျခင္းမွ ကင္း၏ဟု ငါေဟာ၏၊ ပုဏၰား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေနာင္တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶေနျခင္း ဘဝသစ္၌ ျဖစ္ျခင္းကို ပယ္ၿပီးၿပီ။ (အဝိဇၨာတဏွာ) အျမစ္ကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ (ႏုတ္ၿပီးေသာ) ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ (အသစ္) မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္အခါ၌ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္ၿပီ၊ ပုဏၰား ဤနည္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ နတ္ျပည္ေရာက္ျခင္းငွါ မထိုက္''ဟု ငါ့ကို ေျပာဆိုမူ ေျပာဆိုႏိုင္ရာ၏၊ သင္ (ပုဏၰား) ရည္ရြယ္ေျပာဆိုေသာ နည္းပရိယာယ္မ်ဳိးကား (ငါတို႔၌) မရွိသည္ သာတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
------
 

No comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေရးေသားသူမ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္