Pages

ပဌမပညတ္သိကၡာပုဒ္

ပဌမပညတ္သိကၡာပုဒ္
(က) ၈၉။ ''အၾကင္ ရဟန္းသည္ ခိုးလိုေသာ စိတ္အစုျဖင့္ မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာကို ယူျငားအံ့၊ အၾကင္သို႔သေဘာရွိေသာ မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာကို ယူျခင္းေၾကာင့္ မင္းတို႔သည္ ခိုးသူကို ဖမ္း၍'သင္သည္ ခိုးသူျဖစ္၏၊ မိုက္သူျဖစ္၏၊ ေတြေဝသူ ျဖစ္၏၊ ဝွက္တတ္သူျဖစ္၏'ဟု (ေျပာဆို၍) သတ္ပုတ္မူလည္း သတ္ပုတ္ကုန္ ရာ၏၊ ေႏွာင္ဖြဲ႕မူလည္း ေႏွာင္ဖြဲ႕ကုန္ရာ၏၊ ႏွင္ထုတ္မူလည္းႏွင္ထုတ္ကုန္ရာ၏၊ ထိုသို႔သေဘာရွိေသာ မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာကို ယူေသာ ဤ ရဟန္းသည္ လည္းသာသနာေတာ္မွ ဆုံး႐ႈံးျခင္းသို႔ ေရာက္၏၊ ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္ အတူတကြ ေပါင္းသင္းရျခင္း မရွိ''ဤသို႔ (ျပၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
ဤသို႔လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔အား ဤသိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူ၏။
------
ဒုတိယပညတ္သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ သိကၡာပုဒ္အဖြင့္
၉ဝ။ တစ္ရံေရာအခါ ဆဗၺဂၢီ၁ရဟန္းတို႔သည္ ခဝါဆိပ္သို႔ သြား၍ ခဝါထုပ္ကို ခိုးယူၾကၿပီးလွ်င္ အရံအတြင္းသို႔ ေဆာင္ခဲ့၍ ခြဲေဝကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔သည္-
''ငါ့သွ်င္တို႔ သင္တို႔သည္ ဘုန္းႀကီးၾကပါေပသည္၊ သင္တို႔အား သကၤန္းေပါမ်ား ၾကပါေပသည္''ဟုေျပာဆိုကုန္၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ငါတို႔အား အဘယ္မွာ ဘုန္းႀကီးအံ့နည္း၊ ယခု ငါတို႔သည္ ခဝါဆိပ္သို႔ သြား၍ ခဝါထုပ္ ကိုခိုးခဲ့ၾကပါသည္ဟု (ျပန္၍ ေျပာၾကကုန္၏)။
ငါ့သွ်င္တို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ပညတ္ေတာ္မူၿပီး မဟုတ္ပါေလာ၊ ငါ့သွ်င္တို႔သင္တို႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ခဝါထုပ္ကို ခိုးယူခဲ့ၾကကုန္သနည္းဟု (ေျပာဆိုၾကကုန္၏)။
ငါ့သွ်င္တို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ပညတ္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္သည္ကား မွန္ပါသည္၊ သို႔ရာတြင္ထိုပညတ္ခ်က္သည္ ရြာ၌သာ ျဖစ္၍ ေတာ၌ မဟုတ္ပါဟု (ျပန္၍ ေျပာၾကကုန္၏)။
ငါ့သွ်င္တို႔ ထို (ေတာ၌ ခိုးျခင္း) သည္လည္း ရြာ၌ ခိုးျခင္းႏွင့္ အတူတူပင္ မဟုတ္ပါေလာ၊ ငါ့သွ်င္တို႔ (သင္တို႔၏ အမႈသည္) ရဟန္းတို႔အား မေလ်ာက္ပတ္၊ မေလ်ာ္ကန္၊ မသင့္တင့္၊ ရဟန္းတို႔အျပဳအမူမဟုတ္၊ မအပ္၊ မျပဳသင့္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အဘယ့္ေၾကာင့္ သင္တို႔သည္ ခဝါထုပ္ကို ခိုးယူကုန္ဘိသနည္း၊ ငါ့သွ်င္တို႔ဤ (သင္တို႔အမႈ) သည္ မၾကည္ညိဳေသးေသာ သူတို႔အား ၾကည္ညိဳေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း၊ ၾကည္ညိဳၿပီးေသာ သူတို႔အား တိုး၍ ၾကည္ညိဳေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း မျဖစ္ႏိုင္ေပ၊ ငါ့သွ်င္တို႔ အမွန္စင္စစ္ ဤ (သင္တို႔ျပဳမိေသာအမႈ) သည္ မၾကည္ညိဳေသးေသာ သူတို႔အား မၾကည္ညိဳေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း၊ ၾကည္ညိဳၿပီးေသာ အခ်ဳိ႕သူတို႔အား အၾကည္ညိဳပ်က္ေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း ျဖစ္ေပ၏ဟု (ေျပာဆိုၾကကုန္၏)။
ထို႔ေနာက္ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔ကို မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕ၾကၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ကုန္၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာကို စည္းေဝးေစၿပီးလွ်င္ ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔ကို-
''ရဟန္းတို႔ သင္တို႔သည္ ခဝါဆိပ္သို႔ သြား၍ ခဝါထုပ္ကို ခိုးယူၾကသည္ဟူသည္မွာ မွန္သေလာ''ဟုစိစစ္ ေမးျမန္ေတာ္မူ၏။
မွန္ပါသည္ ျမတ္စြာဘုရားဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူ၏။
''(မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက်္ားတို႔ (သင္တို႔၏ အမႈသည္) ရဟန္းတို႔အား မေလ် ာ္ ကန္၊ မေလ် ာက္ပတ္၊ မသင့္တင့္၊ ရဟန္းတို႔ အျပဳအမူ မဟုတ္၊ မအပ္၊ မျပဳသင့္။ (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက်္ားတို႔ အဘယ့္ေၾကာင့္ သင္တို႔သည္ ခဝါထုပ္ကို ခိုးယူကုန္ဘိသနည္း၊ (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက်္ားတို႔ ဤ (သင္တို႔ျပဳမိေသာအမႈ) သည္ မၾကည္ညိဳေသးေသာ သူတို႔အားၾကည္ညိဳေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း၊ ၾကည္ညိဳၿပီးေသာ သူတို႔အား တိုး၍ ၾကည္ညိဳေစျခင္းငွါလည္းေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ေပ၊ (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက်ာ္းတို႔ အမွန္စင္စစ္ ဤ (သင္တို႔ျပဳမိေသာအမႈ) သည္ မၾကည္ညိဳေသးေသာ သူတို႔အား မၾကည္ညိဳေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း၊ ၾကည္ညိဳၿပီးေသာ အခ်ဳိ႕သူတို႔အား အၾကည္ညိဳပ်က္ေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း ျဖစ္ေပ၏''ဟု (ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူ၏)။
ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔ကို မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ကိုယ္တိုင္ျပဳစု ေမြးျမဴရန္ ခက္ခဲျခင္း။ပ။ ဝိရီယျဖင့္ အားထုတ္ျခင္းတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုမိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရဟန္းတို႔အား ထိုအျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ ေလ်ာက္ပတ္ ေလ် ာ္ညီေသာ တရားစကားကိုေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ ရဟန္းတို႔ကို။ပ။ ရဟန္းတို႔အား သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ပညတ္ေတာ္မူမည္ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ဤသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ျပၾကကုန္ေလာ့။
၂။ (ခ) ၉၁။ ''အၾကင္ ရဟန္းသည္ ရြာမွလည္းေကာင္း၊ ေတာမွလည္းေကာင္း ခိုးလိုေသာ စိတ္အစုျဖင့္မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာကို ယူျငားအံ့၊ အၾကင္သို႔သေဘာ ရွိေသာ မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာကို ယူျခင္းေၾကာင့္မင္းတို႔သည္ ခိုးသူကို ဖမ္း၍ 'သင္သည္ ခိုးသူျဖစ္၏၊ မိုက္သူျဖစ္၏၊ ေတြေဝသူျဖစ္၏၊ ဝွက္တတ္သူျဖစ္၏'ဟု (ေျပာဆို၍) သတ္ပုတ္မူလည္း သတ္ပုတ္ကုန္ရာ၏၊ ေႏွာင္ဖြဲ႕မူလည္း ေႏွာင္ဖြဲ႕ကုန္ရာ၏၊ ႏွင္ထုတ္မူလည္း ႏွင္ထုတ္ကုန္ရာ၏၊ ထိုသို႔သေဘာရွိေသာ မေပးအပ္ ေသာ ဥစၥာကို ယူေသာဤရဟန္းသည္ လည္း သာသနာေတာ္မွ ဆုံး႐ႈံးျခင္းသို႔ ေရာက္၏၊ ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္ အတူတကြေပါင္းသင္းရျခင္း မရွိ'' ဤသို႔ (ျပၾက ကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၂-ဒုတိယ ပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္အဖြင့္
၉၂။ အၾကင္ဟူသည္ အၾကင္သို႔ေသာသေဘာရွိေသာ။ပ။
ရဟန္းဟူသည္။ပ။ ဤအရာ၌ ဤဉတၱိစတုတၳကံျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္သူကို 'ရဟန္း'ဟု အလိုရွိအပ္၏။
ရြာ မည္သည္ အိမ္တစ္လံုးရွိလည္း ရြာ၊ အိမ္ႏွစ္လံုးရွိလည္း ရြာ၊ အိမ္သံုးလံုးရွိလည္း ရြာ၊ အိမ္ေလးလံုးရွိလည္း ရြာ၊ လူရွိလည္း ရြာ၊ လူမရွိလည္း ရြာ၊ အကာအရံရွိလည္း ရြာ၊ အကာအရံမရွိလည္းရြာ၊ ႏြားတို႔၏ ေနရာကဲ့သို႔ တည္ေနရာလည္း၂ ရြာ၊ ကုန္သည္စု ေလးလထက္အလြန္ တည္ေနရာကိုလည္း ရြာဟု ဆိုအပ္၏။
ရြာ၏ ဥပစာ၃ မည္သည္ အကာအရံရွိေသာ ရြာ၏ တံခါးခံု၌ တည္ေသာ အားအလယ္အလတ္ရွိေသာေယာက်္ား၏ ခဲတစ္က် 'ခဲတစ္ပစ္'တည္း၊ အကာအရံမရွိေသာ ရြာ၏ အိမ္ဥပစာ၌ တည္ေသာအားအလယ္ အလတ္ရွိေသာ ေယာက်္ား၏ ခဲတစ္က် 'ခဲတစ္ပစ္'တည္း။
ေတာ မည္သည္ ရြာ ရြာ၏ ဥပစာကို ခ်န္လွပ္၍ ႂကြင္းက်န္ေသာ အရပ္တည္း။
မေပးအပ္ေသာဥစၥာ မည္သည္ မေပးအပ္ မလႊတ္အပ္ မစြန္႔အပ္ေစာင့္ေရွာက္အပ္ လံုျခံဳေစအပ္ငါ့ဟာဟု ျမတ္ႏိုးအပ္ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။
ခိုးလိုေသာ စိတ္အစုဟူသည္ ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍၊ ဝွက္လိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍။
ယူျငားအံ့ဟူသည္ ယူျငားအံ့၊ ေဆာင္ယူျငားအံ့၊ ဝွက္ျငားအံ့၊ ဣရိယာပုထ္ကို ပ်က္ေစျငားအံ့၊ ေနရာမွေရြ႕ေစျငားအံ့၊ အခ်ိန္းအခ်က္ကို လြန္ေစျငားအံ့။
အၾကင္သို႔သေဘာရွိေသာ မည္သည္ တစ္မတ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္မတ္တန္ (ဥစၥာ) ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္မတ္ထက္ အပိုအလြန္ (ဥစၥာ) ကိုေသာ္လည္းေကာင္း။
မင္းတို႔ မည္သည္ ဧကရာဇ္မင္း ပေဒသရာဇ္မင္း နယ္စား (ၿမဳိ႕စား) ရြာစား တရားသူႀကီးအမတ္ခ်ဳပ္တို႔တည္း၊ သို႔မဟုတ္ ျဖတ္ျခင္း ခြဲျခင္းကို ျပဳ၍ ဆံုးမအုပ္ခ်ဳပ္သူဟူသမွ်ကို မင္းဟု ဆိုရ၏။
ခိုးသူ မည္သည္ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္ အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ဥစၥာကို (ဥစၥာရွင္သည္ ကိုယ္ႏႈတ္ျဖင့္) မေပးဘဲ ခိုးလိုေသာ စိတ္အစုျဖင့္ ယူသူတည္း။
သတ္ပုတ္မူလည္း သတ္ပုတ္ကုန္ရာ၏ဟူသည္ လက္ ေျခ ႏွင္တံ (တံဖ်ာ) ႀကိမ္လံုး တုတ္တို႔ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျဖတ္ျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း သတ္ကုန္ရာ၏။
ေႏွာင္ဖြဲ႕မူလည္း ေႏွာင္ဖြဲ႕ကုန္ရာ၏ဟူသည္၊ ကိးျဖင့္ တုပ္ျခင္း ထိတ္ခတ္ျခင္း သံေျခက်င္း ခတ္ျခင္းေႏွာင္အိမ္သြင္းျခင္း ၿမဳိ႕ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း ရြာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း (တစ္ခုခု) တို႔ျဖင့္ခ်ဳပ္ ေႏွာင္ ဖြဲ႕ထားကုန္ရာ၏၊ လူအေစာင့္ကိုေသာ္လည္း ထားကုန္ရာ၏။
ႏွင္ထုတ္မူလည္း ႏွင္ထုတ္ကုန္ရာ၏ဟူသည္ ရြာမွေသာ္လည္းေကာင္း၊ နိဂံုးမွေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ၿမဳိ႕မွေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္မွေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ (ခ႐ိုင္) မွေသာ္လည္းေကာင္း ႏွင္ထုတ္ကုန္ရာ၏။
သင္သည္ ခိုးသူျဖစ္၏ မိုက္သူျဖစ္၏ ေတြေဝသူျဖစ္၏ ဝွက္တတ္သူျဖစ္၏ဟူသည္ ဆဲေရး ေရရြတ္ေသာ စကားတည္း။
ထိုသို႔သေဘာရွိေသာ မည္သည္ တစ္မတ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္မတ္တန္ (ဥစၥာ) ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္မတ္ထက္ အပိုအလြန္ (ဥစၥာ) ကိုေသာ္လည္းေကာင္း။
ယူေသာဟူသည္ ယူေသာ ေဆာင္ယူေသာ ဝွက္ေသာ ဣရိယာပုထ္ကို ပ်က္ေစေသာ ေနရာမွေရြ႕ေစေသာ အခ်ိန္းအခ်က္ကို လြန္ေစေသာ။
ဤရဟန္းသည္ လည္းဟူသည္ကို ေရွး (ေမထုန္ပါရာဇိကရဟန္း) ကို ေထာက္၍ ဆိုအပ္၏။
သာသနာေတာ္မွ ဆံုး႐ႈံးျခင္းသို႔ ေရာက္၏ဟူသည္ အညႇာမွ ေႂကြက်ေသာ သစ္ရြက္သည္ မစိမ္းစိုႏိုင္ေတာ့သကဲ့သို႔ ဤအတူ ရဟန္းသည္ တစ္မတ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္မတ္တန္ (ဥစၥာ) ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္မက္ထက္ အပိုအလြန္ (ဥစၥာ) ကိုေသာ္လည္းေကာင္း (ဥစၥာရွင္သည္ ကိုယ္ႏႈတ္ျဖင့္) မေပးဘဲ ခိုးလိုေသာ စိတ္အစုျဖင့္ ယူမိေသာေၾကာင့္ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ေပ၊ သာကီဝင္ မင္းသား ဘုရားအႏြယ္ေတာ္ မဟုတ္ေတာ့ေပ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ''သာသနာေတာ္မွ ဆံုး႐ႈံးျခင္းသို႔ ေရာက္၏''ဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းရျခင္းမရွိဟူရာ၌ ေပါင္းသင္းျခင္းမည္သည္ အတူတကြ ဝိနည္းကံျပဳမႈ၊ အတူတကြ ပါတိေမာက္ရြတ္ (ျပ) မႈ၊ တူမွ်ေသာ က်င့္ၾကံေနထိုင္မႈဟူေသာ ဤအလံုးစံု သည္ေပါင္းသင္းျခင္း မည္၏၊ ထိုေပါင္းသင္းျခင္းသည္ ထိုရဟန္းႏွင့္ အတူတကြ မရွိေတာ့ေပ၊ ထို႔ေၾကာင့္''ေပါင္းသင္းရျခင္းမရွိ''ဟု ဆိုအပ္၏။
Type your summary here.

No comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေရးေသားသူမ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္