Pages

ေခါင္းစဥ္ မာတိကာ

Type your summary here. Type the rest of your post here.
ေခါင္းစဥ္ မာတိကာ
၉၃။ ေျမ၌ တည္ေသာဥစၥာ၊ ၾကည္း'ကုန္း'၌ တည္ေသာဥစၥာ၊ ေကာင္းကင္၌ တည္ေသာဥစၥာ၊ ဟင္းလင္းျပင္၌ တည္ေသာဥစၥာ၊ ေရ၌ တည္ေသာဥစၥာ၊ ေလွ၌ တည္ေသာဥစၥာ၊ ယာဥ္၌ တည္ေသာဥစၥာ၊ ဝန္အားျဖင့္ တည္ေသာဥစၥာ၊ အရံ၌တည္ေသာဥစၥာ၊ ေက်ာင္း၌တည္ေသာဥစၥာ၊ လယ္၌တည္ေသာဥစၥာ၊ ယာ၌ တည္ေသာ ဥစၥာ၊ ရြာ၌ တည္ေသာ ဥစၥာ၊ ေတာ၌ တည္ေသာဥစၥာ၊ ေရဒန္ပူ၊ ေတာစိုးသစ္ပင္၊ ေဆာင္ယူေသာဥစၥာ၊ အပ္ႏွံေသာဥစၥာ၊ ကင္းထားရာအရပ္ 'အေကာက္႒ာန'၊ သတၱဝါ၊ အေျခမရွိေသာသတၱဝါ၊ အေျခႏွစ္ေခ်ာင္း ရွိေသာ သတၱဝါ၊ အေျခေလးေခ်ာင္း ရွိေသာ သတၱဝါ၊ အေျခမ်ားေသာသတၱဝါ၊ လက္ေထာက္ခ်သူ၊ ေဆာင္ယူလာေသာ ဥစၥာကိုေစာင့္သူ၊ တိုင္ပင္၍ ခိုးျခင္း၊ အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳျခင္း၊ အမွတ္အသားျပဳျခင္း၊ ဤကား မာတိကာတည္း။



မာတိကာ အဖြင့္



၉၄။ ေျမ၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ေျမ၌ ခ်ထား ျမႇဳပ္ထား ဖံုးထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။








''ေျမ၌တည္ေသာဥစၥာကိုခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေပါက္တူးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ျခင္းေတာင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုေျမ၌ျဖစ္ေသာ ထင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏြယ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ျဖတ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုေျမ၌ ေျမမႈန္႔ကို တူးမူလည္း တူးအံ့၊ ယက္မူလည္း ယက္အံ့၊ ထုတ္မူလည္းထုတ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ (ဥစၥာ) အိုးကို သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ မိမိ၏ ခြက္ကို သြင္း၍ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္ အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ့္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏။



မိမိခြက္သို႔ ေရာက္ေအာင္ေသာ္လည္း ျပဳအံ့၊ လက္ဆုပ္ကိုေသာ္လည္း ျဖတ္အံ့၊ 'လက္ဆုပ္ႏွင့္ေသာ္လည္း ကုတ္ယူအံ့'၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ခ်ည္၌ တင္အပ္ေသာ 'ခ်ည္ျဖင့္ သီကုံးအပ္ေသာ' ဘ႑ာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရႊေဆာက္လံုးႀကိဳး 'ေရႊဆြဲႀကိဳး'ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ လည္ဆြဲႀကိဳးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခါးစည္းႀကိဳးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဝတ္ပုဆိုးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေခါင္းေပါင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ အစြန္း၌ ကိုင္လ်က္ႂကြေစအံ့ 'ေျမႇာက္အံ့'၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ပြတ္တိုက္လ်က္ ထုတ္ေဆာင္အံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္သင့္၏၊ အယုတ္ဆံုးအားျဖင့္ တစ္ဆံျခည္ဖ်ားမွ် အိုးမ်က္ႏွာဝမွ လြတ္ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္သင့္၏။



ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ေထာပတ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆီကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပ်ားရည္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တင္လဲကိုေသာ္လည္းေကာင္း ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ တစ္ႀကိမ္တည္း ေသာက္အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ ထိုအရပ္၌ပင္လွ်င္ ခြဲမူလည္း ခဲြအံ့၊ စြန္႔ပစ္မူ လည္းစြန္႔ပစ္အံ့၊ မီးမူလည္း တိုက္အံ့၊ သံုးေဆာင္မျဖစ္ 'ပ်က္စီး' ေအာင္မူလည္း ျပဳအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။



၉၅။ ၾကည္း 'ကုန္း' ၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ၾကည္း၌ ခ်ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ ''ၾကည္း၌တည္ေသာ ဥစၥာကိုခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္းသြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္း အာပတ္သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၉၆။ ေကာင္းကင္၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ေကာင္းကင္သို႔ ေရာက္ေသာ ဥစၥာတည္း။ ဥေဒါင္းသည္လည္းေကာင္း၊ တိုက္ငွက္ 'ယစ္ဥခ်ဳိး' သည္လည္းေကာင္း၊ ခါသည္လည္းေကာင္း၊ ငံုးသည္လည္းေကာင္း၊ အဝတ္ပုဆိုးသည္လည္းေကာင္း၊ ေခါင္းေပါင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ေငြသည္လည္းေကာင္း၊ ေရႊသည္လည္းေကာင္း ျပတ္၍ က်ဆဲျဖစ္၏။ ''ေကာင္းကင္၌ တည္ေသာ (ယင္း) ဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟုခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ သြားျခင္းကို ျဖတ္ 'ရပ္'အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၉၇။ ဟင္းလင္းျပင္၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ဟင္းလင္းျပင္၌ ထားေသာ ဥစၥာတည္း။ ေညာင္ေစာင္း'ခုတင္'၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အင္းပ်ဥ္ 'ခံုရွည္' ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သကၤန္းတန္း၌ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သကၤန္းႀကိဳး၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နံရံခ်ိတ္၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆင္စြယ္ေကာက္၌ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သစ္ပင္၌ေသာ္လည္းေကာင္း ဆြဲခ်ိတ္ထားအပ္၏။ အယုတ္သျဖင့္ သပိတ္ေျခ၌ေသာ္လည္းဆြဲခ်ိတ္ထားအပ္၏။ ''ဟင္းလင္းျပင္၌ တည္ေသာဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၉၈။ ေရ၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ေရ၌ ခ်ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ ''ေရ၌တည္ေသာ ဥစၥာကိုခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္းရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ငုပ္မူလည္း ငုပ္အံ့၊ ေပၚမူလည္း ေပၚအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ထိုေရ၌ ေပါက္ေရာက္ျဖစ္ေပၚေသာ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ဥပၸလၾကာ၄ ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပဒုမၼာၾကာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပု႑ရိက္ၾကာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၾကာစြယ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ငါးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ လိပ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍့သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိက အာပတ္ သင့္၏။



၉၉။ (တစ္ဖက္ကမ္းသို႔) ကူးေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဝတၳဳသည္ ေလွမည္၏။



ေလွ၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ေလွ၌ ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ ''ေလွ၌ တည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



''ေလွကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္းသြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္သင့္၏၊ ေလွဖြဲ႕ႀကဳိးကို ေျဖအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ေလွဖြဲ႕ႀကဳိးကို ေျဖ၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္သင့္၏၊ အထက္ 'အညာ' သို႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေအာက္ 'အေၾက'သို႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဖီလာသို႔ေသာ္လည္းေကာင္း အယုတ္သျဖင့္ ဆံျခည္တစ္ဖ်ားမွ် ေျပာင္းေရႊ႕အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁ဝဝ။ ေပါင္းခ်ဳပ္ ရထား လွည္း သံလ်င္းသည္ ယာဥ္မည္၏။



ယာဥ္၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ယာဥ္၌ ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ ''ယာဥ္၌တည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



''ယာဥ္ကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၁။ ဦးေခါင္းဝန္ ပခံုးဝန္ ခါးဝန္ လက္ဆြဲဝန္သည္ ဝန္မည္၏။



ဦးေခါင္း၌ တည္ေသာ ဝန္ကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ပခံုးသို႔ ခ်အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ပခံုး၌ တည္ေသာ ဝန္ကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ခါးသို႔ ခ်အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ ခါး၌ တည္ေသာ ဝန္ကို ခိုးလိုေသာစိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ လက္ျဖင့္ယူအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



လက္ဆြဲဝန္ကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေျမ၌ ခ်အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ ခိုးလိုေသာစိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေျမမွ ေကာက္ယူအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၂။ ပန္းအရံ သစ္သီးအရံသည္ အရံမည္၏။



အရံ၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ အရံ၌ ေလးဌာနတို႔ျဖင့္ ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ (၄င္းတို႔သည္) ေျမ၊ ၾကည္း'ကုန္း'၊ ေကာင္းကင္၊ ဟင္းလင္းျပင္၌ တည္ေသာ ဥစၥာတို႔တည္း။ ''အရံ၌တည္ေသာဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ ထိုအရံ၌ ေပါက္ေရာက္ျဖစ္ေပၚေသာ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ထိုက္တန္ေသာ အျမစ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေခါက္အခြံကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရြက္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အပြင့္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အသီးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍့သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိက အာပတ္ သင့္၏။



အရံကို (ရလိုမႈျဖင့္) တရားစြဲအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္အား ယံုမွားေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္း အာပတ္သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္သည္ ''ငါမရေတာ့ၿပီ''ဟု ဝန္ခ်အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍ ဥစၥာရွင္ကို႐ႈံးေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍ မိမိ ႐ံႈးအ့ံ၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၃။ ေက်ာင္း၌တည္ေသာဥစၥာမည္သည္ ေက်ာင္း၌ ေလးဌာနတို႔ျဖင့္ ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ (၄င္းတို႔သည္) ေျမ၊ ၾကည္း'ကုန္း'၊ ေကာင္းကင္၊ ဟင္းလင္းျပင္၌ တည္ေသာ ဥစၥာတို႔တည္း။ ''ေက်ာင္း ၌ တည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူ လည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္း အာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ေက်ာင္းကို (ရလိုမႈျဖင့္) တရားစြဲအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္အား ယံုမွားေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္သည္ ''ငါမရေတာ့ၿပီ''ဟု ဝန္ခ်အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။ တရားျဖစ္၍ဥစၥာရွင္ကို ႐ံႈးေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍ မိမိ ႐ံႈးအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၄။ ေကာက္ပဲသီးႏွံ ေပါက္ေရာက္ျဖစ္ေပၚရာ အရပ္သည္ လယ္ မည္၏။



လယ္၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ လယ္၌ ေလးဌာနတို႔ျဖင့္ ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ (၄င္းတို႔သည္) ေျမ၊ ၾကည္း'ကုန္း'၊ ေကာင္းကင္၊ ဟင္းလင္းျပင္၌ တည္ေသာ ဥစၥာတို႔တည္း။ ''လယ္၌ တည္ေသာဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူ လည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္း အာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ထိုလယ္၌ ေပါက္ေရာက္ျဖစ္ေပၚေသာ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္ အလြန္ထိုက္တန္ေသာ ေကာက္ပဲသီးႏံွကိုခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



လယ္ကို (ရလိုမႈျဖင့္) တရားစြဲအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္အား ယံုမွားေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္သည္ ''ငါမရေတာ့ၿပီ''ဟု ဝန္ခ်အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍ဥစၥာရွင္ကို ႐ႈံးေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍ မိမိ ႐ံႈးအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ငုတ္တိုင္ ႀကဳိးေစာင္ရန္း 'စည္း႐ိုး' အပိုင္းအျခား 'လယ္ကန္သင္း' (တစ္ခုခုကို) ေျပာင္းေရႊ႕အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ (အဆံုးသတ္) အားထုတ္မႈတစ္ခု မေရာက္လာမီ 'မၿပီးဆံုးမီ' ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ထိုအားထုတ္မႈ ေရာက္လာေသာ္ 'ၿပီးဆံုးေသာ္' ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၅။ အရံရာ ေက်ာင္းရာသည္ (ေျမ) ရာ မည္၏။



(ေျမ) ရာ၌တည္ေသာ ဥစၥာ မည္သည္ (ေျမ) ရာ၌ ေလးဌာနတို႔ျဖင့္ ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ (၄င္းတို႔သည္) ေျမ၊ ၾကည္း 'ကုန္း'၊ ေကာင္းကင္၊ ဟင္းလင္းျပင္၌ တည္ေသာ ဥစၥာတို႔တည္း။ ''(ေျမ) ရာ၌ တည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္း အာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



(ေျမ) ရာကို (ရလိုမူျဖင့္) တရားစြဲအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္အား ယံုမွားေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္သည္''ငါမရေတာ့ၿပီ''ဟု ဝန္ခ်အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍ဥစၥာရွင္ကို ႐ႈံးေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍ မိမိ ႐ႈံးအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ငုတ္တိုင္ ႀကဳိးေစာင္ရန္း 'စည္း႐ိုး' တံတိုင္း 'အကာ' (တစ္ခုခု) ကို ေရႊ႕အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ (အဆံုးသတ္) အားထုတ္မႈ တစ္ခု မေရာက္လာမီ 'မၿပီးဆံုးမီ' ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ထိုအားထုတ္မႈေရာက္လာေသာ္ 'ၿပီးဆံုးေသာ္' ပါရာဇိက အာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၆။ ရြာ၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ရြာ၌ ေလးဌာနတို႔ျဖင့္ ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ (၄င္းတို႔သည္) ေျမ၊ ၾကည္း 'ကုန္း'၊ ေကာင္းကင္၊ ဟင္းလင္းျပင္၌ တည္ေသာ ဥစၥာတို႔တည္း။ ''ရြာ၌တည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္းသြာအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၇။ လူအမ်ား သိမ္းဆည္းအပ္ေသာ ေတာသည္ ေတာ မည္၏။



ေတာ၌တည္ေသာဥစၥာ မည္သည္ ေတာ၌ ေလးဌာနတို႔ျဖင့္ ထားအပ္ေသာ ဥစၥာတည္း။ (၄င္းတို႔သည္) ေျမ၊ ၾကည္း 'ကုန္း'၊ ေကာင္းကင္၊ ဟင္းလင္းျပင္၌ တည္ေသာ ဥစၥာတို႔တည္း။ ''ေတာ၌ တည္ေသာဥစၥာကို ခိုးအံ့''ဟု ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အေဖာ္ကိုေသာ္လည္း ရွာအံ့၊ သြားမူလည္း သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။ ထိုေတာ၌ ေပါက္ေရာက္ျဖစ္ေပၚေသာငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ထင္းကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏြယ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမက္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္း အာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၈။ ေရ မည္သည္ အိုးခြက္ ေလးေထာင့္ကန္ တစ္ဖက္ဆည္ကန္တို႔၌ ရွိေသာ ေရတည္း။ ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



မိမိ၏ အိုးခြက္ကို သြင္း၍ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ေရကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ မိမိ၏ အိုးခြက္သို႔ေရာက္ေအာင္ ျပဳအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ကန္ေပါင္႐ိုးကို ဖ်က္ခ်ဳိးအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ကန္ေပါင္႐ိုးကို ဖ်က္ခ်ဳိး၍ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္ အလြန္ထိုက္တန္ေသာ ေရကို ထြက္ေစအံ့ 'လႊတ္အံ့'၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



တစ္ပဲအထက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ငါးပဲေအာက္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုက္တန္ေသာ ေရကို ထြက္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ တစ္ပဲေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ပဲေအာက္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုက္တန္ ေသာေရကို ထြက္ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။



၁ဝ၉။ ဒန္ပူ မည္သည္ ျဖတ္ၿပီးေသာ ဒန္ပူ မျဖတ္ရေသးေသာ ဒန္ပူတည္း။ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ဒန္ပူကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၁ဝ။ ေတာစိုးသစ္ပင္ မည္သည္ လူအမ်ား သိမ္းပိုက္ သံုးေဆာင္အပ္ေသာ သစ္ပင္တည္း။ ခိုးလိုေသာစိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ျဖတ္အံ့၊ ျဖတ္တိုင္းျဖတ္တိုင္း ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ (အဆံုးသတ္) ျဖတ္ခ်က္'ခုတ္ခ်က္' တစ္ခုမေရာက္လာမီ 'မၿပီးဆံုးမီ' ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ထိုျဖတ္ခ်က္ 'ခုတ္ခ်က္'ေရာက္လာေသာ္ 'ၿပီးဆံုးေသာ္' ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၁၁။ ေဆာင္ယူအပ္ေသာဥစၥာ မည္သည္ သူတစ္ပါး ေဆာင္ယူသြားေသာ ဥစၥာတည္း။ ခိုးလိုေသာစိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



''ဥစၥာႏွင့္တကြ ေဆာင္ယူသူကို ေခၚေဆာင္အံ့''ဟု ေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့ 'လွမ္းအံ့'၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ႏွစ္ခုေျမာက္ ေျခလွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့ 'လွမ္းအံ့'၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



''က်ေသာ ဥစၥာကို ယူအံ့''ဟု က်ေစအံ့ 'က်ေအာင္ လုပ္အံ့ ခ်အံ့'၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္ အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ က်ေသာဥစၥာကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၁၂။ အပ္ႏွံေသာဥစၥာ မည္သည္ အနီး၌ ထားအပ္ေသာ 'အပ္ႏွံ၍ ထားအပ္ေသာ' ဥစၥာတည္း။ ''ငါ၏ဥစၥာကို ေပးပါ''ဟု ဆိုလာေသာ္ ငါ မယူဟု ျငင္းဆိုအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္အားယံုမွားေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ဥစၥာရွင္သည္ (ငါ့အား ေပးေတာ့မည္ မဟုတ္ဟု) ဝန္ခ်အံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍ ဥစၥာရွင္ကို ႐ံႈးေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ တရားျဖစ္၍မိမိ႐ံႈးအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏။



၁၁၃။ ကင္းထားရာအရပ္ 'အေကာက္ဌာန'မည္သည္ ေတာင္ခါးျပတ္၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမစ္ဆိပ္၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရြာတံခါး၌ေသာ္လည္းေကာင္း ''ဤအရပ္ဌာနသို႔ ဝင္လာသူအား အခြန္ေကာက္ယူရမည္''ဟု အစိုးရ 'မင္း' က သတ္မွတ္ထားေသာ အရပ္တည္း။ ထိုကင္း 'အေကာက္ဌာန' သို႔ ဝင္၍ငါးပဲ-ငါးပဲထက္ အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ အစိုးရ 'မင္း' အား အခြန္ေတာ္ေပးဆက္ရမည့္ ဥစၥာကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေျခတစ္လွမ္းကို ကင္းကို ေက်ာ္လြန္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ဒုတိယ ေျခတစ္လွမ္းကိုေက်ာ္လြန္ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ ကင္းအတြင္း၌ ရပ္၍ ကင္းအျပင္၌ က်ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ အေကာက္ခြန္ကို ေရွာင္လႊဲအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။



၁၁၄။ သတၱဝါ မည္သည္ လူသတၱဝါကို ဆို၏။ ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



''ေျခလ်င္ ေခၚေဆာင္အံ့''ဟု ေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ဒုတိယေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ေျခမရွိေသာသတၱဝါ မည္သည္ ေႁမြ ႏွင့္ ငါးတို႔တည္း။ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာေႁမြ ႏွင့္ ငါးကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၁၅။ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းရွိေသာသတၱဝါ မည္သည္ လူ ႏွင့္ ငွက္မ်ဳိးတို႔တည္း။ ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



''ေျခလ်င္ ေခၚေဆာင္အံ့''ဟု ေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ဒုတိယေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၁၆။ ေျခေလးေခ်ာင္းရွိေသာသတၱဝါ မည္သည္ ဆင္ ျမင္း ကုလားအုပ္ ႏြား ျမည္းႏွင့္ (ဆိုအပ္ၿပီးမွ ႂကြင္းေသာ) ေျခေလးေခ်ာင္းရွိေသာ သားသတၱဝါအားလံုးတည္း။ ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



''ေျခလ်င္ ေခၚေဆာင္အံ့''ဟု ပဌမေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ဒုတိယေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏။ တတိယေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏။ စတုတၳေျခတစ္လွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၁၇။ မ်ားေသာ ေျခရွိေသာ သတၱဝါ မည္သည္ ကင္းၿမီးေကာက္ ကင္းေျခမ်ား ဥစၥာလိဂၤပိုး၅တို႔တည္း။ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ကင္းၿမီးေကာက္ စသည္ကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည့္ျဖစ္၍ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



''ေျခလ်င္ ေခၚေဆာင္အံ့''ဟု ေရြ႕ေစအံ့၊ ေျခလွမ္းတိုင္း ေျခလွမ္းတိုင္း ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနာက္ဆံုး ေျခလွမ္းကို ေရြ႕ေစအံ၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၁၈။ လက္ေထာက္ခ်သူ 'အတြင္းသို႔ဝင္၍ စံုစမ္းသူ အတြင္းသူလွ်ိဳ' မည္သည္ ဥစၥာကို မွတ္သား ၍ေျပာၾကားသူတည္း။ ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟု ေျပာအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထို အေျပာခံရသူသည္ ထိုေျပာေသာ ဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ေဆာင္ယူလာေသာ ဥစၥာကိုေစာင့္ေရွာက္သူ မည္သည္ ေဆာင္ယူလာေသာ ဥစၥာကိုေစာင့္ထိန္းသူတည္း။ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



တိုင္ပင္၍ ခိုးျခင္း မည္သည္ (အခ်င္းခ်င္းၫိွႏႈိင္း၍ ခိုးျခင္းတည္း)၊ အမ်ားတိုင္ပင္၍ တစ္ဦးက ခိုးအံ့၊ အားလံုး ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၁၉။ အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳျခင္း မည္သည္ အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳ၍ သိေစမႈတည္း။ ''နံနက္၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ညေန၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ည၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေန႔၌ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုနံနက္စေသာ ကာလအခ်ိန္းအခ်က္ျဖင့္ ထိုဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟု အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုအခ်ိန္း အခ်က္ျဖင့္ ထိုဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။ ထိုအခ်ိန္းအခ်က္၏ေရွ႕၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေနာက္၌ေသာ္လည္းေကာင္း ခိုးအံ့၊ မူလေစခိုင္းရင္း ရဟန္းအား အာပတ္မသင့္၊ ခိုးေသာ ရဟန္းအားသာ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၂ဝ။ အမွတ္အသားျပဳျခင္း မည္သည္ အမွတ္သညာ ျဖစ္ေစျခင္းငွါ အမွတ္အသား တစ္စံုတစ္ခုကိုျပဳလုပ္မႈတည္း။ ''မ်က္စိကိုေသာ္လည္း မွိတ္ျပမည္၊ မ်က္ခုံးကိုေသာ္လည္း ပင့္ျပမည္၊ ဦးေခါင္းကိုေသာ္လည္း ေထာင္ျပမည္၊ ထိုအမွတ္အသားျဖင့္ ထိုဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟု အမွတ္အသားကို ျပဳအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုအမွတ္အသားျဖင့္ ထိုဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ ထိုအမွတ္အသား၏ ေရွ႕၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေနာက္၌ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ မူလေစခိုင္းရင္းရဟန္းအား အာပတ္ မသင့္၊ ခိုးေသာ ရဟန္းအားသာ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၂၁။ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟုေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုဥစၥာဟု ထင္မွတ္၍ ထိုဥစၥာကိုပင္ ခိုးအံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟုေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုဥစၥာဟု ထင္မွတ္၍ အျခားဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ မူလေစခိုင္းရင္း ရဟန္းအားအာပတ္ မသင့္၊ ခိုးေသာ ရဟန္းအားသာ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟုေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ အျခားဥစၥာဟု ထင္မွတ္၍ ထိုဥစၥာကိုပင္ ခိုးအံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟုေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ အျခားဥစၥာဟု ထင္မွတ္၍ အျခားဥစၥာကိုပင္ ခိုးအံ့၊ မူလေစခိုင္းရင္း ရဟန္းအားအာပတ္ မသင့္၊ ခိုးေသာ ရဟန္းအားသာ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ရဟန္းအား ေျပာပါေလ၊ ဤမည္ေသာ ရဟန္းကလည္း ဤမည္ေသာ ရဟန္းအား ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးပါေစဟု ေျပာပါေစ''။ ဤသို႔ေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ရဟန္းတစ္ပါးအား ေျပာအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ခိုးေသာ ရဟန္းသည္ ဝန္ခံအံ့၊ မူလေစခိုင္းရင္း ရဟန္းအား ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္သင့္၏၊ ထိုရဟန္း 'ခိုးသူ' သည္ ထိုဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ အားလံုး 'ေလးဦးလံုး' ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ရဟန္းအား ေျပာပါေလ၊ ဤမည္ေသာရဟန္းကလည္း ဤမည္ေသာ ရဟန္းအား ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးပါေစဟု ေျပာပါေစ''။ ဤသို႔ေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ အျခား 'တစ္ဆင့္ ခိုင္းအပ္ေသာရဟန္းမွတစ္ပါး' ရဟန္းကို (တိုက္႐ိုက္)ေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ခိုးေသာ ရဟန္းသည္ ဝန္ခံအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ မူလေစခိုင္းရင္း ရဟန္းအား အာပတ္မသင့္၊ (တိုက္႐ိုက္)ေစခိုင္းေသာ ရဟန္းအားလည္းေကာင္း၊ ခိုးေသာ ရဟန္းအားလည္းေကာင္းပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟုေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ သြား၍ ငါသည္ ဥစၥာကို မခိုးႏိုင္ေတာ့ဟု တစ္ဖန္ျပန္၍ လာ၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ''တတ္ႏိုင္ေသာအခါ ထိုဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟု (တစ္ဖန္ထပ္၍)ေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟုေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ေစခိုင္းၿပီးေနာက္ ႏွလံုးမသာ 'စိတ္မေကာင္း' ေသာ္လည္း''မခိုးႏွင့္ေတာ့''ဟု မေျပာမိ 'မၾကားေစ'၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟုေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ေစခိုင္းၿပီးေနာက္ ႏွလံုးမသာ 'စိတ္မေကာင္း' သျဖင့္ ''မခိုးႏွင့္ေတာ့''ဟု ေျပာ၏'ၾကားေစ၏'၊ ထိုရဟန္းသည္ ''သင္သည္ ငါ့ကိုေစခိုင္းၿပီးျဖစ္သည္''ဟု (ဆို၍) ထိုဥစၥာကို ခိုးအံ့၊ မူလေစခိုင္းရင္း ရဟန္းအား အာပတ္ မသင့္၊ ခိုးေသာ ရဟန္းအားသာ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ''ဤမည္ေသာ ဥစၥာကို ခိုးေလာ့''ဟုေစခိုင္းအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ေစခိုင္းၿပီးေနာက္ ႏွလံုးမသာ 'စိတ္မေကာင္း' သျဖင့္ ''မခိုးႏွင့္ေတာ့''ဟု ေျပာ၏'ၾကားေစ၏'၊ ထိုရဟန္းသည္ ''ေကာင္းပါၿပီ''ဟု ေရွာင္ၾကဥ္အံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုး အာပတ္မသင့္။



၁၂၂။ ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္၆ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအား ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာျဖစ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးသိမ္းဆည္းထားသည္ဟုအမွတ္ရွိျခင္း၊ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ေလးေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာစိတ္ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၂၃။ ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအား ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာျဖစ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားသည္ဟုအမွတ္ရွိျခင္း၊ တစ္ပဲထက္အလြန္ ငါးပဲေအာက္ နည္းေသာ ေပါ့ေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာ စိတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏။ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏။



၁၂၄။ ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအား ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ သူတစ္ပါးသိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာျဖစ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးသိမ္းဆည္း ထားသည္ဟုအမွတ္ရွိျခင္း၊ တစ္ပဲ-တစ္ပဲေအာက္ နည္းေသာ ေပါ့ေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာစိတ့္ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွေရြ႕ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။



၁၂၅။ ေျခာက္ပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအားပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏၊ မိမိဥစၥာဟု အမွတ္မရွိျခင္း၊ အကြၽမ္းဝင္၍ ယူသည္ မဟုတ္ျခင္း၊ အခိုက္အတန္႔ မဟုတ္ျခင္း၊ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ေလးေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာစိတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္၏။



၁၂၆။ ေျခာက္ပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအားထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏၊ မိမိဥစၥာဟု အမွတ္မရွိျခင္း၊ အကြၽမ္းဝင္၍ ယူသည္ မဟုတ္ျခင္း၊ အခိုက္အတန္႔ မဟုတ္ျခင္း၊ တစ္ပဲထက္အလြန္ ငါးပဲေအာက္ နည္းေသာ ေပါ့ေသာအသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာ စိတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္ သင့္၏။



၁၂၇။ ေျခာက္ပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအား ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ မိမိဥစၥာဟု အမွတ္မရွိျခင္း၊ အကြၽမ္းဝင္၍ ယူသည္ မဟုတ္ျခင္း၊ အခိုက္အတန္႔ မဟုတ္ျခင္း၊ တစ္ပဲ-တစ္ပဲေအာက္ နည္းေသာ ေပါ့ေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာစိတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။



၁၂၈။ ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္ မေပးေသာဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအား ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာမဟုတ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာဟုအမွတ္ရွိျခင္း၊ ငါးပဲ-ငါးပဲထက္အလြန္ ထိုက္တန္ေသာ ေလးေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာစိတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။



၁၂၉။ ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအား ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာမဟုတ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာဟုအမွတ္ရွိျခင္း၊ တစ္ပဲထက္အလြန္ ငါးပဲေအာက္ နည္းေသာ ေပါ့ေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာစိတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏၊ ေနရာမွ ေရြ႕ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။



၁၃ဝ။ ငါးပါးေသာ အေၾကာင္းအဂၤါတို႔ျဖင့္ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူေသာ ရဟန္းအား ဒုကၠဋ္ အာပတ္သင့္၏၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာမဟုတ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါး သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာဟုအမွတ္ရွိျခင္း၊ တစ္ပဲ-တစ္ပဲဲေအာက္ နည္းေသာ ေပါ့ေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္ျခင္း၊ ခိုးလိုေသာ စိတ္ျဖစ္ေပၚျခင္းတို႔တည္း၊ သံုးသပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ လႈပ္ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏၊ ေနရာမွေရြ႕ေစအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။



၁၃၁။ မိမိဥစၥာဟု ထင္မွတ္ေသာ ရဟန္းအား အာပတ္မသင့္၊ အကြၽမ္းဝင္၍ ယူျခင္း အခိုက္အတန္႔ယူျခင္း၌ အာပတ္ မသင့္၊ ၿပိတၱာသိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာ တိရစၧာန္သိမ္းဆည္းထားေသာ ဥစၥာ၌အာပတ္ မသင့္။ ပံ့သကူဟု ထင္မွတ္ေသာ ရဟန္း၊ ႐ူးေသာ ရဟန္း၊ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေသာ ရဟန္း၊ ေဝဒနာဖိစီးေသာ ရဟန္း၊ အစ 'လက္ဦး' လြန္က်ဴးေသာ ရဟန္းအား အာပတ္ မသင့္။



အဒိႏၷာဒါန္အေၾကာင္း ျပဆိုရာအခန္း ၿပီး၏။



------



၁။ ေမတ္ ဘုမ္ ပဏ္ ေလာ၊ အသ္ ပုေႏွာ၊ ဆိုးေသာ ရဟန္းေျခာက္။ ေမတၱိယ၊ ဘုမၼဇက၊ ပ႑ဳက၊ ေလာဟိတက၊ အႆဇိ၊ ပုနဗၺသုကဟူေသာ ရဟန္းဆိုးေျခာက္ပါးဂိုဏ္းကို ေျခာက္ပါးစု ''ဆဗၺဂၢီ''ဟုေခၚသည္၊ အထက္၌ ထင္ရွားလတၱံ႕။



၂။ ႏြားတို႔၏ ေနရာကဲ့သို႔ တည္ေနရာဟူသည္ လမ္းအစီအစဥ္မရွိပဲ ႏြားႏွစ္ေကာင္ သံုးေကာင္ အစုလိုက္ေနၾကသကဲ့သို႔ ႏွစ္အိမ္ သံုးအိမ္ စု၍ေနေသာ ရြာတည္း။



၃။ ေတာကို ပိုင္းျခားရန္အလို႔ငွါ ရြာဥပစာကို သိကၡာပုဒ္၌ မပါဘဲ ဖြင့္ျပေတာ္မူသည္။



၄။ ဥပၸလ = ၾကာျဖဴ ၾကာနီ ၾကာၫို။



၅။ ဥစၥာလိဂၤပိုးဟူသည္ ခူ တီ သန္ေကာင္တို႔ဟူ၍ ျမန္မာ-အဂၤလိပ္အဘိဓာန္တို႔၌ လာ၏။



၆။ ႒ာနစာဝန ေနရာေရြ႕ေစျခင္းႏွင့္ေပါင္း၍ ငါးမ်ဳိးျဖစ္သည္၊ ေျခာက္မ်ဳိးဟူရာ၌လည္း နည္းတူ။

No comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေရးေသားသူမ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္